Nissan GT-R Nismo: atak!

Powrót Nissan GT-R Nismo: atak!

Kategoria: Nissan

Data dodania: 20.11.2013

Autor: Jakub Krępa

GTR to prawdziwy morderca superaut. Teraz, dzięki ingerencji Nismo, będzie się z nimi rozprawiać jeszcze skuteczniej.

Przepis na stworzenie najostrzejszego GT-R’a był identyczny, jak w przypadku innej, hardcorowej konkurencji zwanej GT2 RS, Speciale czy Superleggera: mniej kilogramów, więcej koni mechanicznych i dopieszczona aerodynamika.

Zaczynając od tego, co robi zawsze największe wrażenie, czyli mocy: pogrzebano trochę w silniku VR38DETT korzystając z doświadczeń wyniesionych przez Nismo ze startów wyczynowego GT-R’a w takich wyścigach jak choćby 24h Nurburgring. Dzięki przejęciu pary większych turbosprężarek prosto z torowej wersji GT3, poprawieniu układu dolotowego, zoptymalizowaniu pracy zapłonu i montażowi wydajniejszej pompy paliwa, 3.8-litrowe V6 rozwija teraz 591 KM i 652 Nm.

Do skuteczniejszego przekazania dodatkowej mocy na asfalt zaprzęgnięto zmodyfikowane zawieszenie, opracowane wspólnie z Bilsteinem i w torowym trybie R mające nastawy pokrewne do wyczynowych. Oprócz tego, amortyzatory mogą działać także w trybach Comfort i Normal.

Opony także nie mogły pozostać seryjne – tutaj do akcji wkroczył Dunlop, który przygotował specjalne “gumy” w rozmiarach 255/40 ZRF20 z przodu 285/35 ZRF20 z tyłu.

Nismo zmieniło również aparycję GT-R’a, która podporządkowana została w jeszcze większej mierze aerodynamice. Zmodyfikowany przedni zderzak, osłona pod silnikiem a także solidnych rozmiarów lotka wykonana z włókna węglowego dorzucają 100 kg docisku przy prędkości 300 km/h. Jednocześnie lepiej rozprowadzają docisk po całym aucie, gwarantując lepsze prowadzenie przy każdej prędkości. Przy okazji, auto zyskało zdecydowanie bardziej agresywny wygląd – konkurencja na drodze będzie wiedziała, że z tym GT-R’em nie ma żartów.

Do wnętrza, wykonane z włókna węglowego, odciążające auto o kilka kilogramów kubełki dostarczyło Recaro. Kierownica jest bardziej mięsista, wykończona alcantarcą dla pewniejszego chwytu i ma czerwony znacznik na “godzinie 12″. W zegary Nismo także tchnęło trochę nowego życia – mają one nowe cyferblaty (obrotomierz jest czerwony), a daszek nad nimi jest także wykończony alcantarą.

Nismo nie chwali się konkretnymi osiągami swojego nowego dziecka. Podaje za to bardzo wymowny czas jednego okrążenia Nordschleife – 7 min 08.679 sek. To nie tylko szybciej od standardowego GT-R’a (7 min 19.10 sek), ale i od najpoważniejszych konkurentów, którzy także uważają “Zielone Piekło” za swoje podwórko – Vipera SRT10 ACR (7 min 12.13 sek) Lexusa LFA Nurburgring Package (7 min 14.24 sek) czy 911 GT2 RS (7 min 18 sek). Wsród aut drogowych, szybsze jest tylko Porsche 918 Spyder, które zeszło poniżej 7 minut.

GT-R Nismo będzie dostępny w sprzedaży już na początku 2014 roku. Najpierw, od lutego, zamawiać będzie go można oczywiście w Japonii, a niedługo później także i w Europie.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Nissan GT-R Nismo: atak!" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club