Morgan Plus 8 i Roadster 3.7: przebudzenie

Powrót Morgan Plus 8 i Roadster 3.7: przebudzenie

Kategoria: Morgan

Data dodania: 13.02.2012

Autor: Krzysztof Małysa

Po 8 latach nie obecności, do katalogu Morgana powraca Plus 8 w nowej odsłonie. Przy okazji jego premiery w Genewie, firma zaprezentuje także Roadstera z silnikiem Forda.

Choć taka przerwa produkcyjna dzieli Porsche generacji 996 od 991 i u wszystkich normalnych producentów można ją nazwać przerwą pokoleniową, to u Morgana raczej była to przerwa zimowa spowodowana zakończeniem produkcji “ośmiocylindrowca” Rovera. Przez ten czas Plus 8 zastępowany był Roadsterem z rzędową szóstką BMW pod maską. I choć, zgodnie z pierwotnymi założeniami, było to tylko rozwiązanie zastępcze, to przyjęło się ono na rynku na tyle dobrze, że producent z Malvern postanowił pozostawić i ten model na rynku.

Pod maską Roadstera doszło jednak do zmian. W miejsce niemieckiego serca znajdziemy V6 produkcji Forda o pojemności 3,7 l i legitymujące się mocą 284 KM przy 6000 obr/min, co pozwala auto rozpędzić się maksymalnie do 225 km/h. 352 Nm trafiające z silnika na koła przez 6-biegowego manuala i układ różnicowy o ograniczonym poślizgu, pozwala rozhulać ważącego 950 kg “klasyka” do 100 km/h ze startu zatrzymanego w 5,5 s, a cała ta radość ma być obarczona spalaniem od 7 do 14,7 l na “setkę”.

Kolejne novum raczej nie przypadnie do gustu ortodoksyjnej klienteli, która już musiała się pogodzić z np. z ABS-em. Deska rozdzielcza z elektronicznymi systemami ostrzegania wyświetla funkcje zarówno analogowo, jak i cyfrowo. Znalazł się tam nawet stoper do pomiaru czasu okrążenia. Całość deski jak zawsze wykończona jest drewnem. Dla uspokojenia dodam, że każdy samochód może być zbudowany pod indywidualne zamówienie. Z bardziej przyziemnych i pragmatycznych dodatków można zamówić klimatyzację i… Roadstera w wersji dla czworga.

Plus 8 nazwałem zupełnie nowym modelem z jednego względu. Pod jego maską po raz pierwszy znalazła się nieangielska “v-ósemka”, a to na tyle wielka zmiana, że fabryce pogodzenie się z tym faktem zajęło aż osiem długich lat. Lecz nie ma, co narzekać – nowa jednostka pochodzi od BMW i była montowana już w innym modelu Morgana – Aero 8. W porównaniu do starej w Plus 8, pojemność wzrosła z 3,9 do 4,8 l, które generują 367 KM lub 395 KM, gdy zamówimy sportowy wydech. Taka moc, w porównaniu z 190 KM poprzedniej jednostki produkcji Rovera, ma siłę rażenia jak AK-47 przy Colcie 1911. Mając na uwadze masę własną 1100 kg myślę, że porównanie do broni jest jak najbardziej na miejscu. Tak niska masa, prócz tytułu najlżejszego auta z jednostką V8 sprzedawanego w Europie, pozwala na uzyskanie wprawnemu kierowcy setki w 4,2 sekundy, a wszystko za sprawą pokaźnych 490 Nm. Apetyt na paliwo wacha się zdaniem Morgana miedzy 7,9 a 16,7 l na każde 100 km, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Pozostałe zmiany jak i możliwości wyposażenia są takie same jak w modelu Roadster, który jest od “ósemki” krótszy o 31 mm. Dodatkowo, topowy klasyk ma w serii wysokiej jakości nagłośnienie – tylko, że ono jest raczej bezużyteczne, skoro mamy pełnokrwiste V8 pod długą maską.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Morgan Plus 8 i Roadster 3.7: przebudzenie" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club