Mitsubishi Polska z Małyszem obiera cel na Dakar

Powrót Mitsubishi Polska z Małyszem obiera cel na Dakar

Kategoria: Mitsubishi

Data dodania: 23.11.2011

Autor: Mateusz Żuchowski

Adam Małysz już oficjalnie współpracuje z polskim oddziałem Mitsubishi – w Dakarze będzie startował Pajero w klasie T1. Z tej okazji importer przygotował limitowane serie Dakar modeli Pajero i L200. Na spotkaniu zagłębiliśmy się też w Pajero po face liftingu.

O rewolucyjnych planach Adama Małysza wiemy już od dawna, choć do tej pory słyszeliśmy o jego starcie w legendarnym rajdzie Dakar za kierownicą Porsche Cayenne. Wraz ze swoim zespołem RMF Caroline Team zdecydował się jednak skorzystać z oferty MMC Polska i do Ameryki Południowej pojechać już wraz z Mitsubishi Pajero. Oznacza to dla zespołu także awans do bardziej prestiżowej, ale i trudniejszej klasy samochodów T1.

Małysz będzie korzystał z konstrukcji bazującej na modelu drogowym, a nie Pajero Evo, która zdobywała ostatnie laury zwycięstwa w tym wydarzeniu dla japońskiej marki. Nadal to jednak rajdówka na światowym poziomie: wysokoprężny silnik o pojemności 3,2 litra generuje 220 KM i 560 Nm od 2000 obr./min. W rywalizacji na tym poziomie nieodzowne są takie podzespoły jak sekwencyjna skrzynia biegów czy zbiornik paliwa o pojemności 350 litrów. O modyfikacje zadbał oczywiście Ralliart. Po kuracji samochód waży 1975 kg. Ze zmian już jest zadowolony Małysz, który komplementuje różnicę w osiągach. Plany są jednak póki co ostrożne i skupiają się raczej na dojechaniu do mety podczas debiutu. Zespół RMF Caroline Team do Dakaru wyrusza z dwoma załogami – Małysza będzie pilotował jeden z najbardziej doświadczonych Polaków w rajdzie Rafał Marton, na drugą załogę składają się Albert Gryszczuk i Michał Krawczyk.

Spotkanie prasy z zawodnikami zbiegło się w czasie z premierą nowej odsłony Pajero na przyszły rok modelowy. Ten produkowany w niezmiennej formie już od pięciu lat flagowy produkt marki cieszy się nieustającym zainteresowaniem, co potwierdzają wyniki sprzedaży: w trzech pierwszych kwartałach roku wzrosła ona aż o 1/4. Co ciekawe, napędza ją co do zasady ten sam silnik co w rajdówce Małysza: rzędowa czwórka o pojemności 3,2 litra, tu jednak legitymująca się mocą 200 KM. Obecna jest też blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Z zewnątrz Pajero MY2012 wyróżnia kilka kosmetycznych poprawek i nowy wzór 18-calowych felg. Była to też okazja dla nieznacznej aktualizacji wnętrza.

O sile związków marki z przygodą w Rajdzie Dakar mają świadczyć nazwane tak limitowane wersje dwóch modeli. Pajero w tej odmianie wyróżnia się ekskluzywnym wyposażeniem: naprawdę fajnie wyglądającą, bardzo rozlegle zastosowaną alcantarą (wywodzącą się notabene przecież z rajdów), oraz szeroką paletą dodatków: należą do nich nawigacja, dotykowy ekran o przekątnej 6,2 cala, odtwarzacz DVD, Bluetooth z podłączaniem do produktów Apple’a oraz sprzęt grający Alpine z ośmioma głośnikami DLS. Dodatki poza wnętrzem obejmują ksenonowe reflektory oraz kamera cofania. O wyjątkowości tej wersji informuje masa wyróżników, którą obsypano zarówno wnętrze, jak i nadwozie. Cenę tej edycji skalkulowano na 209.990 zł.

Dla kogo to za dużo, może przyjrzeć się pickupowi L200. Bo choć nazwę limitowanej wersji ma identyczną, konfiguracja jest już zupełnie inna: nacisk położono tu wyłącznie na nadwozie, gdzie zamontowano dodatkowe wzmocnienia i osłony oraz chromowany przedni grill. Egzemplarz z podwójną kabiną, 2,5-litrowym silnikiem o mocy 178 KM, reduktorem i czujnikami parkowania wyceniono na 94.300 zł. To korzystna oferta, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę możliwość odliczenia 23% VAT.

Jeśli już jesteśmy przy L200, warto zwrócić uwagę na obecny także na zdjęciach wóz serwisowy ekipy. W porównaniu do opisywanej wyżej wersji różni się on wyłącznie wyczynowymi oponami oraz zawieszeniem Old Man Emu. Ciekawie będzie obserwować jego zmagania podczas rajdu mając świadomość, że jest to praktycznie taki sam samochód, jaki codziennie możemy spotkać na ulicach.

Wraz z całym medialnym zainteresowaniem wokół debiutu Małysza w tym bardzo złożonym i konkurencyjnym sporcie, jakim są rajdy terenowe, od razu w najtrudniejszej imprezie, która je reprezentuje, rosnące oczekiwania zderzają się z wielkim wyzwaniem. Jak im podoła nasz orzeł? Niewątpliwie jest wielkim sportowcem i zna się na rywalizacji, ale w tak wyspecjalizowanej dyscyplinie potrzebne jest też cierpliwie zdobywane doświadczenie i pokora. W Dakarze wygrał jeden zdobywca Kryształowej Kuli – Luc Alphand, narciarz alpejski. Było to nawet za kierownicą Mitsubishi. Ale udało się dopiero za ósmym razem, co i tak uważa się za wielkie osiągnięcie. Czy polskim fanom starczy cierpliwości?

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mitsubishi Polska z Małyszem obiera cel na Dakar" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club