MINI John Cooper Works: ten najmocniejszy

Powrót MINI John Cooper Works: ten najmocniejszy

Kategoria: MINI

Data dodania: 15.12.2014

Autor: Jakub Krępa

MINI już od dawna nie jest mini. A teraz stało się naprawdę mocarne.

John Cooper Works bardzo skutecznie wykorzystuje to, co daje nowy MINI Cooper S, czyli większy, 2-litrowy motor. W Cooperze S rozwija on 192 KM i 280 Nm, a w JCW – już 231 KM i 320 Nm. W stosunku do starego John Cooper Worksa, który pod maską miał silnik o pojemności 1.6 litra, nowy model ma o 10% więcej koni mechanicznych i aż o 23% więcej niutonometrów. W dodatku, są one teraz naprawdę bardzo szeroko dostępne: maksymalny moment obrotowy jest do dyspozycji między 1250 a 4800 obr/min, a maksymalna moc pomiędzy 5200 a 6000 obr/min.

Trudno więc się dziwić, że tak zaopatrzony JCW jest naprawdę szybki. Do setki przyspieszać ma w zaledwie 6.1 s (gdy na pokładzie znajdzie się skrzynia automatyczna; z manualem zajmować ma mu to 6.3 s), a maksymalnie popędzić 246 km/h. Jak nie trudno się domyślić, na celowniku jest testowanie przez nas niedawno Audi S1.

Jako że, w przeciwieństwie do S1, JCW musi odpychać się tylko za pomocą przedniej osi, to dla odpowiedniego prowadzenia przy dodatkowej mocy, pogrzebano nie tylko w nastawach, ale także i w budowanie zawieszenia oraz wrzucono na przednią oś elektroniczną szperę. Dodatkowo wspomaganie układu kierowniczego wyposażono w funkcję redukcji wrażenia torque steer.

Koła mają standardowo rozmiar 17 cali, a za nimi kryje się układ hamulcowy opracowany przez Brembo. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy 18-calowe koła oraz zawieszenie z dwustopniową regulacją siły tłumienia.

Najmocniejsze i najszybsze MINI wszechczasów poznamy po specjalnym body-kicie, zarezerwowanym dla tej wersji. Zderzak przedni ma powiększone chwyty powietrza, a z boku pojawiły się wydatniejsze listwy progowe. Tylny zderzak został poszatkowany jeszcze większą ilością siatek częściowo imitujących wyloty powietrza, a tylna klapa zwieńczona została bardziej okazałym spoilerem.

We wnętrzu króluje skóra i alcantara. Ważnym elementem są nowe fotele kubełkowe ze zintegrowanymi zagłówkami i szparami na pasy szelkowe, a także detale: nowa kierownicą, dźwignia zmiany biegów czy nakładki na pedały. Sporo elementów pokryto czarnym lakierem o wysokim połysku, ale jak to zwykle u MINI bywa, praktycznie wszystko można dostosować pod siebie.

JCW powinno pojawić się w sprzedaży już na wiosnę przyszłego roku – na szczęście tylko jako wersja trzydrzwiowa.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=MINI John Cooper Works: ten najmocniejszy" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club