MINI John Cooper Works GP: połykacz asfaltu | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

MINI John Cooper Works GP: połykacz asfaltu

Powrót MINI John Cooper Works GP: połykacz asfaltu

Kategoria: MINI

Data dodania: 07.09.2012

Autor: Jakub Krępa

Najszybsze i najbardziej hardcorowe MINI w historii tej marki ostrzy sobie ząbki na nitki krętego asfaltu.

JCW GP to takie GT3 RS w palecie MINI. Powstało głównie z myślą o zawstydzaniu wielu, teoretycznie szybszych aut na torach całego świata (a w szczególności na takim jednym, bardzo dobrze znanym, o długości 20,8 km).

Kluczem do sukcesu ma być między innymi półwyczynowe zawieszenie – z regulowanymi amortyzatorami, pozwalającymi na obniżenie auta o 20 mm i dostosowanie jego charakterystyki do danego toru. Układ hamulcowy też został odpowiednio wzmocniony – z przodu siedzą teraz tarcze o średnicy 330 mm chwytane przez 6-tłoczkowe zaciski, z tyłu zaś “dyski” mają średnicę 280 mm. Na specjalne, lekkie felgi o średnicy 17 cali nałożono semi-slicki w rozmiarze 215/40.

Ważną rolę ma też odgrywać aerodynamika – pod zestawem fikuśnych naklejek kryją się przeprojektowane zderzaki, powiększone progi boczne, wydatny dyfuzor i lotka na szczycie klapy bagażnika. Dzięki temu siłę unoszącą auto udało się zredukować aż o 90%, jednocześnie zmniejszając opór aerodynamiczny o 6%.

Zrezygnowano za to praktycznie zupełnie z kuracji wzmacniającej dla silnika. Producent co prawda twierdzi, że 1.6-litrowa jednostka wspomagana turbosprężarką dwukanałową została gruntownie przeprojektowana (blok silnika jest wykonany z aluminium, są wzmocnione tłoki i głowica oraz lżejszy wał korbowy), ale nie widać tego jakoś szczególnie po papierowych danych. Pod krótką maską pręży się bowiem 218 KM (czyli o całe 7 więcej niż w normalnych JCW) oraz 260 Nm dostępnych przy 1750 obr/min (w trybie overboost nawet 280 Nm przy 2000 obr/min). Poprawę widać za to w osiągach – ze sprintu do 100 km/h udało się urwać 0,2 s i tym samym zejść do czasu 6,3 s. Próba przyspieszenia od 80 do 120 km/h na 5 biegu zajmuje z kolei zaledwie 5,9 s. Maksymalną prędkość określono na 242 km/h.

Do wnętrza zaaplikowano kubełki dostarczone przez Recaro, wyrzucając jednocześnie tylną kanapę. JCW GP nie będzie można też w żaden sposób spersonalizować, jak ma to miejsce w przypadku wszystkich innych MINI. Wyposażenie bardzo ograniczono, a jedynym słusznym kolorem nadwozia dla każdego z 2000 sztuk GP będzieThunder Grey.

Pewnie zastanawiacie się jak te wszystkie zmiany przekładają sie na wyniki na torze wyścigowym. Na Nordschleife JCW GP wykręcił czas 8 minut i 23 sekundy – czyli całą pętlę udało mu się pokonać szybciej od między innymi Focusa RS, Scirocco R, S5 czy 350Z.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=MINI John Cooper Works GP: połykacz asfaltu" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club