Mercedes SLK 55 AMG: nabieranie muskulatury | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Mercedes SLK 55 AMG: nabieranie muskulatury

Powrót Mercedes SLK 55 AMG: nabieranie muskulatury

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 22.08.2011

Autor: Jakub Krępa

Nowy SLK bardzo często nazywany był "małym SLS-em". Teraz w pełni zasługuje na to miano.

Podobnie jak jego większy brat, wreszcie może mieć po maską silnik V8. Nie jest to co prawda jednostka 6.2 (nazywana przez AMG “63″), ale pojemność skokowa równa 5.5 litra też robi wrażenie. Jest to zupełnie nowy motor (nie mylić z 5.4 znanym z poprzednika) oznaczony jako M152 i będący w uproszczeniu wolnossącą wersją silnika M157 napędzającego od niedawna takie modele jak E 63, CLS 63, S 63 i CL 63. Ze swoją mocą wynoszącą 422 KM, jest on o 62 KM mocniejszy niż poprzednik. Także maksymalny moment obrotowy jest okazalszy i wynosi 540 Nm zamiast 510 Nm. Poza tym ma być także eko – na pokładzie znajdziemy układ start/stop, a jednostka w trybie pracy C jak Controlled Efficiency między 800 a 3600 obrotów będzie potrafiła wyłączyć połowę cylindrów. Producent obiecuje, że wtedy kierowca będzie miał i tak do dyspozycji 230 Nm, więc powinno to w zupełności wystarczać do poruszania się po zakorkowanym mieście lub dostojnego sunięcia bocznymi drogami. A w razie potrzeby, w zaledwie 30 milisekund uśpione cylindry numer 2, 3, 5 i 8 mogą być gotowe do pracy.

Oczywiście Was pewnie interesuje, co nowe SLK od AMG potrafi, więc oto dwie ważne liczby – 4.6 s i 250 km/h. Ta pierwsza to oczywiście czas przyspieszenia do 100 km/h, a druga to elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna.

Za przerzucanie wszystkich z 422 mechanicznych rumaków na tylną oś odpowiada 7-biegowa, automatyczna skrzynia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC mogąca pracować w trzech trybach. O C pisaliśmy już wcześniej, poza nim jest jeszcze S jak SportM jak Manual. W obydwu przypadkach układ start/stop jest wyłączony. Trzy tryby pracy posiada także zamontowany na pokładzie układ ESP – kierowca może wybierać między ESP ON, SPORT Handling ModeESP OFF. Nie musimy chyba tłumaczyć co one oznaczają. W czerpaniu największej frajdy z jazdy mają sprzyjać także odpowiednio skalibrowane zawieszenie oraz wydajny układ hamulcowy. Wraz z opcjonalnym AMG Handling Package te elementy mogą zostać wymienione na jeszcze bardziej sportowe, a tylna oś dodatkowo może zostać dodatkowo wyposażona w mechaniczną szperę.

Jeśli zaś o styl chodzi, to najmocniejsze SLK poznamy po bardzo charakterystycznym dla AMG body-kicie. Składają się na niego agresywniejszy przedni zderzak z diodami LED służącymi jako światła do jazdy dziennej, delikatna lotka na tylnej klapie oraz zintegrowany z dyfuzorem i eksponujący poczwórny wydech zderzak z tyłu. Całość dopełniają 10-ramienne felgi o średnicy 18 cali, skrzela na przednich błotnikach oraz garść oznaczeń na karoserii.

Znane ze słabszych wersji silnikowych, a wyraźnie inspirowane SLS-em wnętrze, po wizycie w Affalterbach otrzymało dodatkowo trójramienną, spłaszczoną u dołu i wykończoną kombinacją skóry z alcantarą kierownicę, dodatki z włókna węglowego, nowe zegary oraz sportowe fotele wykończone skórą najwyższej próby. Na szczycie deski rozdzielczej znalazło się także miejsce dla specjalnego, analogowego zegarka stylizowanego przez IWC.

Nowe SLK wejdzie na rynek na początku przyszłego roku. W Niemczech kosztować będzie od 72,590 euro. Oferowana będzie także specjalna wersja Edition 1 wyceniona na minimum 85,520 euro.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes SLK 55 AMG: nabieranie muskulatury" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club