Mercedes SL 63 AMG: w nowym wcieleniu | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Mercedes SL 63 AMG: w nowym wcieleniu

Powrót Mercedes SL 63 AMG: w nowym wcieleniu

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 03.03.2012

Autor: Jakub Krępa

Ledwo co nowa generacja flagowej kabrioletu ze Stuttgartu pojawiła się na rynku, a już pokazano jego wersję dopieszczoną przez nikogo innego, jak AMG.

Po pierwsze – nie dajcie się zwieść. Ten SL, wbrew oznaczeniu, nie ma już pod maską wolnossącego, 6.2-litrowego V8, które napędzało poprzednika. Teraz króluje tam mniejszy motor, bo o pojemności 5.5 litra, ale wspomagany przez duet turbosprężarek. Taki sam zestaw aktualnie znajdziemy także pod maskami modeli E, CLS, S i CL. W SL-u rozwija on moc 537 KM oraz 800 Nm. Jeśli to zbyt mało, to zawsze można skorzystać z pakietu AMG Performance, podnoszącego te wartości do 567 KM i 900 Nm. Jednocześnie przyspieszenie 0-100 km/h spada z 4.3 do 4.2 s, 0-200 km/h z 12.9 do 12.6 s, a elektroniczny limiter prędkości maksymalnej zostaje przesunięty z 250 na 300 km/h.

Za, jak widać skuteczne, przekazanie tego wszystkiego na asfalt odpowiada 7-biegowa, automatyczna skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT, mogąca pracować w jednym z czterech trybów: C (Controlled Efficiency aktywną funkcją ECO start/stop), S (Sport), S+ (Sport plus) oraz M (Manual). Za wyhamowanie z kolei odpowiada układ hamulcowy z przednimi tarczami w rozmiarze 390×36 mm (z sześciotłoczkowymi zaciskami) oraz z tarczami 360×26 mm (zaciski jednotłoczkowe) z tyłu. Pakiet AMG Performance Studio dorzuca do tego układ ceramiczno-węglowy przejęty prosto z SLS-a. Standardowy układ kryje się za 19-calowymi felgami (opony 255/35 R19 i 285/30 R19) o pięciu podwójnych ramionach, a opcjonalny – za kutymi, wieloramiennymi felgami w rozmiarze 19 cali z przodu (255/35) i 20 cali z tyłu (285/30).

Do tego dochodzi jeszcze specjalnie skalibrowany elektro-mechaniczny układ kierowniczy, którego czułość pracy jest zależna nie tylko od prędkości, ale także ustawień aktywnego zawieszenia. ESP działa w trzech stopniach wrażliwości, a dzięki opcjonalnemu AMG Performance Studio zawieszenie może być wymienione na AMG performance i na tylnej osi może pojawić się szpera.

Przy zmianach pokoleniowych w SL-u, warto wspomnieć o zupełnie nowym, aluminiowym szkielecie, mocno spokrewnionym z tym, na którym powstaje SLS. Dzięki temu udało się zaoszczędzić aż 110 kg w stosunku do poprzednika, jednocześnie poprawiając sztywność całości, komfort oraz bezpieczeństwo. Kolejne kilogramy zostawiono w słupkach wykonanych z magnezu, swoje zrobiła także tylna klapa z plastiku wzmacnianego włóknem węglowym. Ogółem, nowy SL 63 waży 1845 kg, czyli o 125 kg mniej od poprzednika.

Tyle o ciekawostkach z dziedziny mechaniki. Jeśli chodzi z kolei o wygląd, to tutaj nie ma niespodzianek. Styl nowego SL-a od AMG wpisuje się w to, co znamy z dotychczasowych modeli. SL sam w sobie dość mocno nawiązuje do flagowego SLS-a, a AMG dorzuca do tego bardziej agresywnie zaprojektowane zderzaki (przedni z wkomponowanymi diodami LED, tylny zintegrowany z dyfuzorem), cztery końcówki układu wydechowego oraz delikatną lotkę na tylną klapę. Wnętrze to typowe dla tego modelu połączenie luksusu ze sportowych sznytem. Dlatego nie zabrakło tam miejsca dla świetnie wykrojonej i spłaszczonej u dołu kierownicy, lepiej wyprofilowanych foteli, nowego wolantu wyboru trybu pracy skrzyni biegów czy ekskluzywnych materiałów, takich jak skóra najwyższej próby (która pokrywa chyba wszystko, co się da), włókna węglowego czy aluminium.

Nowy SL 63 AMG zadebiutuje oczywiście podczas targów w Genewie, a do sprzedaży w Niemczech wejdzie już w maju. Kosztować tam będzie od 157.675 Euro za “standardowy” model oraz minimum 189.269,50 Euro za premierowy Edition 1. Pakiet AMG Performance to z kolei wydatek 4.280 Euro. Co na to nowe BMW M6, Bentley Continental GT V8 i Ferrari California?

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes SL 63 AMG: w nowym wcieleniu" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club