Mercedes S 65 AMG: powrót króla | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Mercedes S 65 AMG: powrót króla

Powrót Mercedes S 65 AMG: powrót króla

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 09.11.2013

Autor: Jakub Krępa

Pan i władca sportowych limuzyn powraca!

Mercedesa S 65 AMG znamy od dekady, a teraz mamy do czynienia z trzecią już jego odsłoną, oczywiście bazującą na najnowszej generacji klasy S. Przez te lata przepis na ten królewski wariant nie zmienił się – bazą zawsze jest tylko i wyłącznie długa “eska”, a pod maską pracuje podwójnie turbodoładowane V12 o pojemności 6 litrów.

W porównaniu to poprzednika, jego moc nie zmieniła się – jest ona ustalona na 630 KM, rozwijane jednak w szerszym zakresie obrotów – między 4800 a 5400. Elektronicznie ograniczona, maksymalna wartość momentu obrotowego także pozostała bez zmian i wynosi równy tysiąc niutonometrów.

Istotną zmianą jest za to spadek spalania, obiecywany przez producenta. Nowe S 65 ma średnio palić poniżej 10 l/100 km (poprzednik – 14,3 l), a odpowiadająca temu emisja CO2 ma wynosić 279 g/km w miejsce 334.

Duża w tym zasługa nowego, 7-biegowego automatu o przydługiej nazwie AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC, który zastępuje dotychczas montowaną 5-biegową skrzynię. Jest szybszy, inteligentniejszy i potrafi działać w trzech trybach – ekologicznym C (wtedy działa także system Start/Stop), sportowym S i manualnym M.

W przeciwieństwie do S 63 AMG, 12-cylindrowy model dostępny będzie tylko i wyłącznie z tylnym napędem. Osiągi? Setka w 4.3 s, a prędkość maksymalna elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Nie jest to oczywiście szczyt jego możliwości, bowiem prędkościomierz został wyskalowany aż do 360 km/h…

Poza oznaczeniem na klapie bagażnika, oraz dumnym “V12 Biturbo” na przednich nadkolach, S 65 nie różni się wiele od wersji 63. Jego body-kit wykończony jest chromem (lub włóknem węglowym, na życzenie), a podwójne końcówki układu wydechowego są ze sobą złączone. Odróżnienie tych wersji od siebie będzie więc zabawą dla spostrzegawczych.

S 65 AMG zadebiutuje równocześnie podczas targów w Tokio i Los Angeles, a do sprzedaży wejdzie w marcu przyszłego roku. W Niemczech ma kosztować minimum 232 tys. Euro, czyli prawie 3 razy więcej niż podstawowa klasa S – 350 BlueTec.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes S 65 AMG: powrót króla" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club