Mercedes S 65 AMG Coupé: muskularny elegant

Powrót Mercedes S 65 AMG Coupé: muskularny elegant

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 15.07.2014

Autor: Damian Oleksiński

Podczas gdy reprezentacja Niemiec wygrywa mistrzostwa świata w piłce nożnej, Mercedes ukazuje światu najpotężniejszą, dwunastocylindrową wersję nowego dziecka - S 65 AMG Coupé.

Z zewnątrz, jak każdy model AMG, klasa S Coupé otrzymała pakiet stylistyczny. Duża ilość elementów chromowanych, szczególnie z przodu, podkreśla wyraziste linie sylwetki. Podwójne ostrze na grillu dodatkowo uwydatnia niegrzeczny charakter. Nieodłącznym akcentem jest krzyczący po cichu napis na przednich błotnikach – “V12 BITURBO”. 20-calowe, kute felgi o szesnastu polerowanych ramionach obute są w opony o szerokości 255/40 i 285/35. Z tyłu rzucają się w oczy chromowane końcówki wydechów po obu stronach, oraz dla kontrastu pomalowany w czarny połysk – dyfuzor.

Środek przywita każdego pasażera ogromem luksusu najwyższej jakości. Sportowe fotele AMG Exclusive wykonane ze skóry nappa obszyte są w diamentowe wzory. Ich kształt pozwala na dobre trzymanie podczas szybszego pokonywania zakrętów. Szyku dodają znaczki AMG na każdym oparciu oraz wytłoczone w skórze logo na podłokietniku. Dodatkowo pakiet Exclusive obejmuje między innymi podsufitkę i deskę rozdzielczą w skórze nappa, chromowane dodatki czy podświetlane na biało progi ze stali nierdzewnej. Za trójramienną kierownicą z łopatkami do zmiany biegów znajduje się ogromny wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości, pokazujący najważniejsze dane.

Schowany pod karbonowo-aluminiową pokrywą, sześciolitrowy silnik V12 doładowany dwiema turbinami, produkuje 630 KM i 1000 Nm mocy. Takie liczby pozwalają rozpędzić auto do setki w 4.1 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Do przejechania stu kilometrów powinno wystarczyć niecałe 12 litrów paliwa, co jest o prawie 2.5 litra lepszym wynikiem niż w CL 65. Za przeniesienie mocy na koła odpowiada siedmiobiegowa skrzynia AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, która posiada trzy tryby pracy. Kierowca może wybierać między trybem oszczędnym “C”, sportowym “S” oraz manualnym “M”. Podczas pracy na “C” aktywowany jest system start-stop. Sportowe zawieszenie AMG, bazujące na Magic Body Control pozwala zarówno kierowcy jak i pasażerom na odczucie jak najlepszych doznań z jazdy samochodem. Podczas pokonywania zakrętów zawieszenie pracuje w taki sposób, że osoby siedzące w środku mają wrażenie jakby pokonywały je na motocyklu.

Już teraz można stanąć w kolejce po zamówienie S 65 AMG Coupé. Jego rekomendowana cena w Niemczech wynosi około 244 tys. €.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes S 65 AMG Coupé: muskularny elegant" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club