Mercedes S 63 AMG: luksus i sport

Powrót Mercedes S 63 AMG: luksus i sport

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 20.07.2013

Autor: Jakub Krępa

Klasa S w wersji AMG po raz czwarty już, w magiczny sposób łączy ze sobą dwa, bardzo skrajne światy: luksusu i sportu.

Po stronie luksusu stoi wszystko to, co znamy z “cywilnej” klasy S – genialny komfort, świetne wykończenie i cała armia elektronicznych gadżetów. Affalterbach dorzuca do tego trochę swojej magii, czyniąc z ważącej ponad dwie tony limuzyny rasowego sprintera oraz wytrzymałego długodystansowca w jednym.

Clue transformacji stanowi montaż pod maską 5.5-litrowe V8 wspomaganego przez parę turbosprężarek. Jednostkę tę znamy już z poprzedniego S 63, ale tutaj jest ona po znacznej kuracji wzmacniającej. Teraz rozwija potężne 585 KM – solidne 41 KM więcej niż dotychczas i jednocześnie tylko niebezpieczne 45 KM mniej niż wszechmocne S 65. Maksymalny moment obrotowy to z kolei równe 900 Nm. Tak zaopatrzone S 63 ma przyspieszać do setki w 4.4 s, a gdy zaopatrzone dodatkowo w napęd 4Matic – równe 4 s! Prędkość maksymalna to zawsze elektronicznie ograniczone 250 km/h.

W parze z kuracją wzmacniającą idzie też całkiem skuteczna dieta – auto, w porównaniu do poprzednika, jest lżejsze nawet do 100 kg. Pomagają w tym takie elementy jak litowo-jonowy akumulator pożyczony od SLS Black Series (lżejszy o 20 kg od standardowego), wykonana z włókna węglowego wanienka na koło zapasowe, węglowo-ceramiczny układ hamulcowy czy optymalizacja materiałów użytych do samej konstrukcji auta, znana też z klasycznej “eski”.

Na drodze, nowe S 63 AMG poznamy po agresywniej skrojonym “garniturze”, 19- lub 20-calowych kutych felgach oraz czterech końcówkach układu wydechowego. Wewnątrz kierowcę i pasażerów rozpieszczać będą sportowe fotele pokryte zarezerwowaną dla tej wersji tapicerką skórzaną Nappa “AMG V8″ oraz nowe materiały wykończeniowe. Są też smakowite detale: analogowy zegarek od IWC na środku deski rozdzielczej, zdobione emblematy AMG na podłokietnikach z przodu i z tyłu, nowe grafiki zegarów wyświetlanych na ekranie TFT przed oczami kierowcy czy nakładki na pedały ze szczotkowanej stali.

Na żywo, nowe S 63 AMG będzie można zobaczyć po raz pierwszy podczas jesiennych targów we Frankfurcie. Do sprzedaży wejdzie niedługo później – w Niemczech za tylnonapędową wersję z krótki rozstawem osi zapłacić przyjdzie minimum 149 880,50 Euro, a za “L” z napędem 4Matic – przynajmniej 152 617,50 Euro.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes S 63 AMG: luksus i sport" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club