Mercedes S 600 Guard: twierdza na kołach

Powrót Mercedes S 600 Guard: twierdza na kołach

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 06.08.2014

Autor: Bartłomiej Puchała

Limuzynami Mercedesa jeździli w przeszłości gwiazdorzy, głowy państw jak i wpływowi ludzie biznesu. Aby sprostać wymaganiom najbardziej wymagających klientów, koncern ze Stuttgartu wprowadza możliwość zamówienia twierdzy na kołach na bazie modelu 600 W222.

Tym, którzy drżą o swoje życie, zależy na pojeździe niewyróżniającym się z tłumu, bezpiecznym i szybkim jednocześnie. S 600 Guard spełnia te warunki. W zasadzie nie sposób go odróżnić od samochodów jakimi często dysponują drogie hotele – to zapewnia anonimowość. O szybkość dba napęd oparty na V12 o mocy 530 KM. Warto wiedzieć, że z powodu zwiększonej masy prędkość ograniczono elektronicznie do 210 km/h, jednak mocy wystarczy, by szybko ewakuować się ze strefy zagrożenia. Samochód zyskał większe hamulce i opony runflat, na których można przejechać do 30 km po przebiciu.

Aby wyjść naprzeciw klientom Mercedes opracował cały szereg rozwiązań technicznych z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego. Wzmocnienia podwozia unoszącego dużo większą masę, niesłychanej grubości drzwi, szyby i podłoga, a to wszystko jedynie ta „tradycyjna” część zabezpieczeń. Wszystko co tylko się da jest pokryte powłokami zabezpieczającymi dostaniu się odłamków do wnętrza, a samochód jest w stanie przyjąć na siebie pocisk balistyczny jak i eksplozję materiału wybuchowego w niewielkiej odległości. Z oczywistych powodów nie podano dokładnych danych.

Lista opcji wersji Guard ma charakter otwarty, bo oczywiście samochód jest robiony na zamówienie konkretnego klienta, ale wśród dodatkowego wyposażenia może się znaleźć m. in. system filtrowania powietrza od dymu i szkodliwych gazów, pokładowy system gaśniczy czy też lodówka między fotelami z tyłu. Wyposażenie standardowe obejmuje wszelkie systemy wspomagające kierowcę takie jak Lane Assist, Night View czy inteligentne oświetlenie LED. Mercedes zapewnia, że komfort przestrzeni pasażerskiej ani trochę nie ucierpiał, mimo ogromnej masy jakiej musi sprostać zawieszenie Airmatic. Jazda nadal jest gładka, a na tylnej kanapie zmęczony klient może w spokoju oddać się masażom lub korzystać z samochodu jak z mobilnego biura. Na koniec moja ulubiona opcja: podgrzewanie każdej powierzchni jakiej ze swojego miejsca może dotknąć pasażer tylnej kanapy. To się nazywa dbałość o dobro klienta!

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes S 600 Guard: twierdza na kołach" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club