Mercedes klasy E zdejmuje okulary | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Mercedes klasy E zdejmuje okulary

Powrót Mercedes klasy E zdejmuje okulary

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 17.12.2012

Autor: Jakub Krępa

Klasa E, po 17 latach pozbywa się swojego najbardziej charakterystycznego elementu - podwójnych przednich świateł.

Zwany dotychczas dzięki nim “okularem” model, od teraz ma z przodu bardziej typowe, pojedyncze klosze lamp. Co prawda w Stuttgarcie nie wycofali się z “okularów” w 100% – można się bowiem nadal ich dopatrzeć pod wspólnym kloszem – to jednak dawny klimat został zatracony. Na pocieszenie zostaje możliwość zaopatrzenia auta w pełni LED-owe przednie światła.

Dodatkowo popracowano trochę nad surowym stylem W212, dopasowując jego stylizację do najmłodszych przedstawicieli aktualnego nurtu projektowego, czyli klas A i B. Na nowy przód – oprócz wspomnianych wcześniej świateł – składają się także narysowane od nowa zderzaki i grill, ten ostatni w dwóch wariantach, w zależności od wersji auta – Elegance czy Avantgarde. Z tylnej sekcji zniknęły charakterystyczne przetłoczenia błotników, pojawiły się za to subtelnie przeprojektowane światła i zderzak.

Pod również nową maską trochę zmian. Benzynowe silniki czterocylindrowe (E 200 i E 250) zostały przeprojektowane i należą teraz do rodziny BlueDIRECT. Poza tym nowe, podwójnie turbodoładowane V6 (E 400) i dobrze znane, również wspomagane przed dwie turbosprężarki V8 (E 500). Po stronie diesli CDI – E 200, E 220, E 250, E 300 i E 350. Będzie także model E 300 BlueTEC Hybrid, łączący 4-cylindrowego diesla z motorem elektrycznym. W efekcie 231 KM, 750 Nm i średnie spalanie na poziomie 4.1 l/100 km.

Większość tych silników łączyć można ze skrzynią manualną o 6 przełożeniach lub dysponującym jednym biegiem więcej automatem 7G-TRONIC PLUS, a także napędem na tylne koła lub na obie osie, czyli 4MATIC. Do wyboru również cztery rodzaje zawieszenia: standardowe z regulacją siły tłumienia (wersja Elegance), jego obniżony o 15 mm, bardziej sportowy odpowiednik (Avantgarde), obniżone i jeszcze bardziej sportowe (w parze ze sportowym pakietem zewnętrznym lub pakietem AMG) lub pneumatyczne AIRMATIC (standard dla E 500).

Krytykowane za trochę zbyt niską jakość wykończenia oraz toporną stylizację wnętrze zostało dopieszczone pod kątem wykorzystanych materiałów oraz wrażeń wizualnych. Pojawiły się nowe detale (np. analogowy zegarek między kratkami centralnych nawiewów, nowy wyświetlacz systemu nawigacji), a takie elementy jak listwy wykończeniowe, zegary czy kierownica uzależniono od wybranej linii stylizacyjnej.

Ponadto, jak zwykle w Mercedesach – dużo nowej elektroniki, dzięki której producent zapewnia “inteligentne prowadzenie”. W mocowaniu lusterka wewnętrznego umieszczona jest kamera o dwóch obiektywach, która monitoruje to, co dzieje się przed samochodem, tworząc trójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m na przód z uwzględnieniem pojazdów jadący przed, nadjeżdżających lub przejeżdżających, pieszych oraz znaków poziomych i pionowych. Poza tak już oczywistymi pozycjami jak aktywny tempomat, E-klasa potrafi także ostrzec przed pieszymi wchodzącymi na drogę lub nawet zahamować, utrzymywać się w pasie ruchu dzięki delikatnym korektom układu kierowniczego czy ostrzegać przed ważnymi znakami oraz pojazdami w martwym punkcie. Do tego jeszcze układ automatycznego parkowania (zarówno równoległego, jak i prostopadłego) oraz układ kamer wspomagających parkowanie dzięki przedstawianiu obrazu 360 stopni dookoła auta.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes klasy E zdejmuje okulary" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club