Mercedes GLE 63 AMG Coupe: atak na niszę

Powrót Mercedes GLE 63 AMG Coupe: atak na niszę

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 13.01.2015

Autor: Jakub Krępa

Kiedyś niszą były bulwarowe terenówki. Później stały się nią bulwarowe terenówki udające coupe, a obecnie są nią bardzo szybkie bulwarowe terenówki udające coupe. I to tam zawitał właśnie Mercedes.

Królem tych dziwnych stworów jest obecnie BMW i ich X6, którego druga generacja – również pod postacią M – debiutowała nie tak dawno. Teraz wreszcie dojdzie im pełnoprawny konkurent. Nazywa się Mercedes GLE Coupe i o jego istnieniu w wersji cywilnej i na pół gwizdka (czyli 450 AMG Sport) dowiedzieliśmy się pod koniec zeszłego roku. Teraz przyszedł czas na prawdziwego killera.

Ma on oczywiście oznaczenie 63 AMG, co przekłada się na 5.5-litrowe V8 biturbo pod maską. Stado mechanicznych rumaków liczy 557 osobników, a gdyby jakimś dziwnym zrządzeniem losu było to za mało, to jest jeszcze mocniejszy wariant nazwany S, który oddaje kierowcy ich aż 585. Maksymalne wartości momentu obrotowego też są odpowiednio szalone i wynoszą odpowiednio 700 i 760 Nm.

W GLE 63 AMG wszystko jest wielkie. Koła mają rozmiar 21 lub 22 cali a obute nimi opony szerokość nawet 325 mm. Kryjące się za nimi tarcze mają z przodu średnicę 390 mm, a z tyłu – 345. Masy własnej Mercedes nie zdradza, ale nie ma co liczyć, że będzie ona wynosić mniej niż 2 tony. Raczej sporo więcej.

Jak szybko to wszystko jest katapultowane do setki? Bardzo szybko. W 4.2 s jako wariant mocniejszy, słabszy dorzuca do tego czasu nieodczuwalne 0.1 s.

Oczywiście całość GLE Coupe została przez AMG odpowiednio dopieszczona. Pneumatyczne zawieszenie ma nowe nastawy, od nowa skalibrowano układ kierowniczy. Dodatkowo całość jazdy – a więc także pracę napędu na obie osie 4Matic oraz 7-stopniowej dwusprzęgłowej skrzyni – zamknięto w pięciu trybach: Comfort, Sport, Sport Plus, Individual i Slippery.

Do tego bardziej agresywna aparycja w stylu AMG oraz wnętrze będące połączeniem luksusu ze sportem. I oto mamy GLE 63 AMG Coupe w pełnej krasie.

PS. BMW X6 M jest o 10 KM słabsze i ma o 1 cal mniejsze koła.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes GLE 63 AMG Coupe: atak na niszę" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club