Mercedes G 500 4×4² Concept: misja badawcza

Powrót Mercedes G 500 4x4² Concept: misja badawcza

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 23.02.2015

Autor: Krzysztof Małysa

Mercedes po sukcesie wersji G 63 AMG 6x6, który przerósł oczekiwania producenta, chce zbadać rynek i dowiedzieć się czy przeniesienie możliwości terenowych wersji 6x6 do czterokołowej G 500 to dobry pomysł.

Z zewnątrz tylko długość nadwozia jest taka sama jak w dłuższej wersji G 500, pozostałe wymiary i elementy są wspólne z wersją 63 AMG 6×6. 4×4² ma prawie 2,25 m wysokości i 2,1 m szerokości. Z przodu zamontowano zderzak z wersji 63/65 AMG, a koła osłonięto nadkolami z włókna węglowego. Nie zabrakło też listwy na nadszybiu z wbudowanymi światłami LED.

Środek konceptu to połączenie sportowego i luksusowego wzornictwa uzyskanego za sprawą czarnej skóry stebnowaną białą nicią, którą znajdziemy na oparciach, desce rozdzielczej, konsoli centralnej i podłokietniku. Połączono ją z pikowaną mikrofibrą na siedziskach i boczkach. Dopełnienie całości stanowią przeszycia na podsufitce i bocznych słupkach.

Pod maską koncepcyjnej “pięćsetki” pracuje 4-litrowe V8 z piezoelektrycznym bezpośrednim wtryskiem paliwa wspomagane przez układ twin turbo. Silnik ten to “cywilna” wersja jednostki znanej z nowych modeli AMG – C 63 i GT. Turbosprężarki zostały zamontowane między głowicami cylindrów (tak zwane “gorące wnętrze V”). Gazy wydechowe uchodzą aktywnym układem wydechowym zakończonym tłumikami przed tylnymi kołami. Silnik generując 422 KM spełnia normę emisji spalin Euro 6. Jak nazwa wskazuje moc trafia na wszystkie cztery koła. Układ przeniesienia napędu żywcem przeniesiono z G 63 AMG 6×6. Prócz trzech blokad mechanizmu różnicowego zastosowano przy kołach zwolnice, na których zamontowano 22-calowe felgi uzbrojone w opony 325/55. Zwolnica działa jak reduktor zmniejszając obroty i zwiększając moment obrotowy na kole i pozwala zamontować koło poniżej osi napędowej zwiększając tym samym prześwit.

W praktyce zwiększenie prześwitu z 210 mm w zwykłej G klasie do 450 mm z zachowaniem rozstawu osi z długiej wersji G 500 (2850 mm) zaowocowało: kątem natarcia 52° i zejścia 54° (zwykła “Gelenda” ma odpowiednio 36° i 27°). Kąt rampowy uległ poprawie z 159° na 133°. Kąt pochylenia bocznego wzrósł o 3° do 30°, za sprawą zwiększenia rozstawu kół z 1475 mm do 1774 mm. Głębokość brodzenia wynosi, podobnie jak w wersji 6×6, 1 m i można pokonywać stuprocentowe nachylenia, choć twierdzimy, że na opcjonalnych 18-calowych, dwuczęściowych kołach beadlock z oponami MT 37×12.5×18 ta wartość będzie większa. W terenie przyda się także wzmocnione zawieszenie wyposażone w podwójne amortyzatory, z których jeden ma możliwość regulacji napięcia sprężyny przyciskiem z kabiny, co pozwala na wybór trybu sport lub komfort. Zmiana ustawień zawieszenia zajmuje 15 milisekund. Dodatkowo przednia i tylna część podwozia zastały zabezpieczone osłonami ze stali nierdzewnej dla ochrony newralgicznych elementów.

Mercedes-Benz G 500 4×4² , którego zapewne zobaczymy w Genewie jest wersją niemal gotową do produkcji. Czy do niej trafi zależy w głównej mierze od zainteresowania jakie wywoła na stoisku Mercedesa.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes G 500 4×4² Concept: misja badawcza" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club