Mercedes CLA: kochanie, zmniejszyłem nam auto! | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Mercedes CLA: kochanie, zmniejszyłem nam auto!

Powrót Mercedes CLA: kochanie, zmniejszyłem nam auto!

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 15.01.2013

Autor: Jakub Krępa

Długo oczekiwany "Baby CLS" oficjalnie pokazany w Detroit.

CLA to trzeci model bazujący na nowej, przednionapędowej, modularnej płycie podłogowej. “Jeżdżą” już na niej trzecia generacja klasy A i druga odsłona klasy B, z którymi CLA dzieli bardzo dużo innych rozwiązań mechanicznych i elektronicznych, a także paletę silnikową. W niej Niemcy proponują benzynowe wersje 180 (1.6 turbo 122 KM / 200 Nm), 200 (1.6 turbo 156 KM / 250 Nm) i 250 (2.0 turbo 211 KM / 350 Nm) oraz wysokoprężne 200 CDI (2.1 l 136 KM / 300 Nm) i 220 CDI (2.1 l 170 KM / 350 Nm).

Pokrewne z tymi modelami zawieszenie to wykonane w dużej mierze z aluminium układ McPhersona z przodu oraz wielowahaczowy z tyłu – ten ostatni został na potrzeby CLA doszlifowany, aby dawać bardziej sportowe doznania. Oprócz klasycznego, nazywanego przez Mercedesa “komfortowym”, będzie także dostępna (zapewne w połączeniu z pakietem AMG) wersja sportowa – obniżona o 20 mm z przodu i 15 mm z tyłu. Skrzynie biegów to tradycyjnie 6-biegowy “manual” lub dwusprzęgłowy automat 7G-DCT dysponujący jednym biegiem więcej.

Zamiast napędu na przód, z wybranymi jednostkami będzie można zestawić napęd na obie osie 4Matic, będący zapewne jakąś mutacją popularnego Haldexa. Korzystać z niego (i jednocześnie bardzo potrzebować) będzie na pewno zapowiadana wersja 45 AMG, z 345-konnym silnikiem 2.0 turbo, biorąca na celownik BMW M135i i Audi RS 3.

Jak się nie trudno zorientować, to właśnie poprzeczne ułożenie silników i napęd głównie na przednie koła będzie najmocniej odróżniać CLA od klasy C, która z kolei ma motory ułożone wzdłużnie i napęd na tylną oś. Co ciekawe, CLA jest niej większe – dłuższe aż o 40 mm, szersze o 7 mm i niższe o 43 mm, ma jednak od niej o 60 mm mniejszy rozstaw osi. Oznacza to jedno – nowa klasa C będzie zdecydowanie większym modelem.

Jak pewnie już się zorientowaliście, mimo że jest sedanem, to CLA wśród rynkowych konkurentów nie upatruje sobie Renault Fluence czy Skody Octavia. To pierwszy z kompaktowych sedanów premium, który rozgoszczony na rynku czekać będzie na trójbryłowe wariacje na temat Audi A3 i BMW serii 1. Głównymi atutami CLA nie ma być przestronność wnętrza czy przepastny bagażnik (chociaż ten liczy bardzo dobre 470 l), ale przykuwająca oko stylizacja. A ta, nawiązująca mocno do większego CLS jest w CLA nie tylko efektowna, ale i jednocześnie efektywna. Projektantom udało się, jak chwalą się w Stuttgarcie, rekordowo mały jak na produkcyjne auto współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,23 cx, a w dodatkowo zoptymalizowanej pod kątem ekonomii wersji BlueEfficiency – nawet 0,22 cx.

CLA został oficjalnie pokazany wczoraj na zamkniętej prezentacji podczas targów motoryzacyjnych w Detroit, a szersza publiczność oglądnie go z kolei dzisiaj na Mercedes-Benz Fashion Week w… Berlinie. Mimo, że do sprzedaży wejdzie w kwietniu, my już znamy jego polskie ceny. Za podstawowe CLA 180 przyjdzie zapłacić minimum 118.900 zł, mocniejsze CLA 200 to wydatek przynajmniej 126.900 zł, a topowe CLA 250 – 154.900 zł. Najmniej atrakcyjnie, z racji wyższej akcyzy, prezentuje się cennik wysokoprężnego CLA 220 CDI, zaczynający się dopiero od 172.900 zł.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes CLA: kochanie, zmniejszyłem nam auto!" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club