Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6: piechur w cywilu | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6: piechur w cywilu

Powrót Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6: piechur w cywilu

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 04.03.2013

Autor: Krzysztof Małysa

Od 2011 roku Mercedes dostarcza 6-kołowe Geländewageny armii australijskiej. AMG postanowiło wykorzystać ten fakt i stworzyło na jego bazie motoryzacyjnego Frankensteina.

Australijczycy zamówili 1200 Gelländerów w czterech wersjach: długiej, długiej pod zabudowę oraz dwóch 6-kołowych pod za budowę z krótką i długą kabiną. Ta ostatnia wersja trafiła na warsztat AMG, czego efektem jest opisywany potwór.

AMG stwierdziło, że 3-litrowy ropniak z wersji wojskowej o mocy do 221 KM jest za słaby i zastąpili go 5.5- litrową v-ósemką wspomaganą dwoma turbinami, znaną z Gelländy 63 AMG, legitymującą się mocą 544 KM i 760 Nm momentu obrotowego dostępnego w przedziale od 2000 do 5000 obr/min. Moment obrotowy rozdzielany jest na osie w stosunku 30% na przód 40% na środek i 30% na tył. Za jego przeniesienie odpowiada reduktor wraz z skrzynią biegów 7G-tronic znaną z innych modeli AMG. Dopełnieniem przeniesienia napędu jest pięć elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego, sterowanych trzema przyciskami na desce rozdzielczej. Za ich pomocą można np. “zapiąć” permanentny napęd na wszystkie sześć kół.

Potwór to bardzo dobre określenie. Wojskową wersję zabudowano paką i postawiono na 37-calowych kołach, w których można regulować ciśnienie za pomocą układu składającego się z kompresora i czterech 20-litrowych zbiorników umieszczonych przy zbiornikach paliwa. Wydajność systemu pozwala podnieść ciśnienie z 0,5 bara używanego przy jeździe po wydmach, do drogowych 1,8 bara we wszystkich 6 kołach w przeciągu 20 s. Wspomniane 2 zbiorniki paliwa mają łączną pojemność 159 l.

Trzecia ośka i opony zwiększyły znacząco wymiary “Gelendy”. Samochód jest dłuższy od seryjnej “sześćdziesiątki trójki” o 1106 mm, szerszy o 225 mm i wyższy 272 mm. Odległość miedzy przednią osią a środkową jest o 300 mm większa niż rozstaw osi w cywilnej wersji.

Prześwit wzrósł z 210 do 460 mm, a głębokość brodzenia z 60 cm do równego metra. Kąty, tak ważne w terenie, poprawiły się odpowiednio: natarcia wzrósł o 16 stopni i wynosi 52 stopnie, kąt zejścia wzrósł dwukrotnie do wartości 54 stopni, a rampowy z 21 na 22 stopnie. Przełożenie wspomnianego wcześniej reduktora pozwala na zmianę przełożenia głównego z 0,87:1 używanego na drodze, na 2,16:1 przydatnego w terenie.

Wersja 6×6 ważąc 3750 kg jest cięższa od zwykłego AMG o 1300 kg. To sprawia, że mając prawo jazdy kategorii B nie można legalnie prowadzić tego potwora. Mercedes jeszcze nie podał oficjalnie danych auta, ale mówi się o sprincie do 100 km/h w czasie poniżej 6 s. Prędkość maksymalna najprawdopodobniej zostanie ograniczona do ok. 160 km/h ze względu na opony. Mówi się również, że średnie spalanie na drodze ma wzrosnąć o 4 l względem zwykłej wersji i wynosić 17,8 l/100km.

Środek, jak w zwykłej wersji, wykończony jest skórą i alkantarą. Większy rozstaw osi zwiększył ilość miejsca z tyłu, gdzie w miejsce kanapy wstawiono dwa fotele AMG z elektroniczną regulacją i centralną konsolę. Ciekawostkami są mała przesuwna szyba pełniąca rolę tylnej szyby i ułatwiające jazdę w terenie wskaźniki na przednich błotnikach.

Producent szacuje sprzedaż na 20-30 aut rocznie. Cena jeszcze nie została jeszcze ustalona, lecz z wypowiedzi szefa rozwoju klasy G wynika, że od G 63 AMG 6×6 w ofercie Mercedesa droższe będzie tylko SLS Electric Drive i cena oscylować będzie w granicach ok. 350 000 funtów, czyli 3 razy większej niż wersji 4×4. Sprzedaż ma ruszyć w październiku tego roku.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6: piechur w cywilu" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club