Mercedes-AMG GT: podwójna tożsamość

Powrót Mercedes-AMG GT: podwójna tożsamość

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 09.09.2014

Autor: Maciej Kuchno

Po kilkunastu miesiącach kuszenia skrawkami informacji, teaserami nadwozia i wnętrza wreszcie możemy zaprezentować wam najnowsze dziecko Mercedesa i AMG - model GT. Czym zaskoczy nas to ciekawe gran turismo spod znaku gwiazdy stające do walki z Porsche 911 czy też Jaguarem F-Type?

Zacznijmy od nadwozia, skrywającego podwójną naturę tego nowicjusza – agresywnie zarysowany front, długa maska oraz cofnięta kabina pasażerska płynnie przechodząca w oryginalny „kuper”, przez niektórych porównywany do Porsche 911 – tak właśnie prezentuje się Mercedes-AMG GT. Dodajmy do tego wyraźne przetłoczenia na masce oraz drzwiach, boczne wloty powietrza, wysuwany spoiler oraz dyfuzor – sportowego charakteru zdecydowanie nie można mu odmówić.

Jednocześnie w środku wygospodarowano dużo miejsca dla kierowcy i pasażera, udostępniając im także aż 350-litrowy bagażnik z wyjątkowo łatwym dostępem. Tak, dobrze przeczytaliście – to iście praktyczny sportowiec! Mercedes podkreśla też, że GT przygotowano pod kątem codziennej eksploatacji, dzięki czemu komfort jazdy jest na bardzo wysokim poziomie.

Wnętrze? Utrzymane w dość minimalistycznej stylistyce znanej z najnowszych modeli Mercedesa, lecz potraktowane pierwiastkiem AMG. Wysoko poprowadzony tunel środkowy skupia elementy AMG DRIVE UNIT, odpowiadające za sterowanie jednostką napędową, skrzynią biegów oraz zawieszeniem. Deskę rozdzielczą wieńczą 4 okrągłe nawiewy oraz znany z innych modeli tego producenta zamontowany na stałe panoramiczny ekran. Za spłaszczoną kierownicą umieszczono ukryte w tubach zegary. Do wykończenia wykorzystano aluminium, karbon oraz wysokiej jakości skórę. Na pokładzie znajdziemy oczywiście wszystkie udogodnienia pokroju nawigacji, podgrzewanych i elektrycznie sterowanych foteli czy też wszelakich systemów bezpieczeństwa.

Teraz to, co najciekawsze, czyli co kryje się pod maską. Za napęd odpowiada przygotowane specjalnie dla tego modelu 4-litrowe V8 z dwoma sprężarkami umieszczonymi pomiędzy głowicami, suchą miską olejową, 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów w układzie transaxle oraz mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego. W podstawowej wersji zestaw ten oferuje kierowcy 462 konie mechaniczne oraz 600Nm momentu obrotowego. System AMG Drive Select pozwala na dopasowanie charakteru auta do aktualnych potrzeb – od trybu inteligentnego, przez Comfort i Sport aż po Sport +.

Głodni mocy mogą skusić się na wzmocnioną jednostkę produkującą aż 510 koni mechanicznych i 650Nm. W tej konfiguracji Mercedes-AMG rozpędza się do setki w 3,8 sekundy (słabsza wersja o 0,2 sekundy wolniej) oraz prędkość maksymalną rzędu 310 km/h. GT S wyposażono także w elektrycznie sterowaną blokadę dyferencjału oraz tryb RACE, wyciskający wszystko co oferuje napęd oraz zawieszenie. Pakiet AMG Dynamic Plus jest wisienką na torcie dla nastawionym dla wymagających klientów lubiących regularne wizyty na torze. Klasycznie już dla AMG każda jednostka jest budowana przez jedną osobę.

W zależności od wybranej wersji nadwozie stoi na 19 lub 20-calowych felgach. Za zatrzymanie auta odpowiadają 360 milimetrowe tarcze w wersji GT lub 390 mm w GT S. Za dodatkową dopłatą można zdecydować się na hamulce ceramiczne o wymiarach 402 mm z przodu i 360 mm z tyłu.

Rewelacyjny stosunek masy do mocy wynoszący 3,3 kg na koń mechaniczny oraz jej rozkład wynoszący 47:53 jest wynikiem walki, jaką stoczyło AMG z odchudzaniem nadwozia, które waży tylko 231 kg. W pełni wyposażony GT gotowy do jazdy waży zaś tylko 1540 kg.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes-AMG GT: podwójna tożsamość" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club