Mercedes-AMG A 45: powrót na top

Powrót Mercedes-AMG A 45: powrót na top

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 28.06.2015

Autor: Jakub Krępa

W Affalterbach ponownie produkują najmocniejszego hot-hatcha na rynku. Poznajcie odświeżone, 381-konne A 45.

Trochę ponad 6 miesięcy – właśnie przez tyle Mercedes A 45 AMG nie był najmocniejszym hot-hatchem na rynku. W połowie grudnia zeszłego roku został zdetronizowany przez Audi RS 3 Sportback przy pomocy zaledwie 7 koni mechanicznych. Teraz Affalterbach kontratakuje z odświeżonym, a co najważniejsze również wzmocnionym A 45 AMG.

W tej rozgrywce ważna jest tylko jedna liczba i teraz wynosi ona 381. Właśnie tyle koni mechanicznych aktualnie rozwija 2-litrowy motor znajdujący się pod maską A 45. To o 21 więcej niż dotychczas i co istotniejsze, o 14 więcej od rywala z Ingolstadt. Żaden fabryczny hot-hatch nie był nigdy mocniejszy.

A 45 może pochwalić się jeszcze innymi, rekordowymi wartościami. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 475 Nm, co również jest największą wartością w swojej klasie – RS 3 brakuje 10 Nm. Z kolei czas sprintu do setki wynosi zaledwie 4.2 s – to o 0.1 s szybciej od Audi i aż o 0.4 s szybciej niż w starym A 45 AMG. Osiągnięto to dzięki skróceniu biegów od 3 do 7, a także zainstalowaniu nowego oprogramowania sterującego skrzynią.

Affalterbach – Ingolstadt 3:0

W delikatnie odświeżonej kabinie (Mercedes przy okazji zrobił też lifting całego auta, też w wersjach nie-AMG) znajdziemy znany z modeli C 63 oraz GT selektor trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT, który pozwalam ustalić charakter auta na „Comfort”, „Sport”, „Sport +” i „Individual”. Pierwszy ma służyć do zwykłej, nudnej jazdy codziennej, „Sport” ma dodawać jej trochę pikanterii dzięki bardziej sportowym ustawieniom silnika, skrzyni biegów i układu wydechowego, a „Sport +” zmienia A 45 w małą rakietę przy pomocy najszybszego trybu zmiany biegów i reakcji silnika na gaz. „Individual” z kolei pozwala wymieszać to wszystko ze sobą, także bawiąc się ustawieniami 3-stopniowego ESP.

Mercedes-AMG oferuje dla A 45 opcjonalny pakiet AMG DYNAMIC PLUS, który dorzuca mechaniczną szperę na przednią oś oraz sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z dwoma trybami tłumienia. W AMG DYNAMIC SELECT pojawia się piąty tryb „Race”, z ustawieniami auta typowo pod jazdę na torze.

Z zewnątrz, A 45 nie zmieniło się wiele. Ma nowe wkłady kloszy przednich i tylnych lamp z inaczej uformowanymi pasami diod LED, delikatnie przeprojektowany przedni zderzak którego środkowa sekcja nawiązuje do C 63, a także mocniej wyeksponowany dyfuzor z tyłu. Nowe są też felgi z lekkich stopów, wzorowane na tych z AMG GT.

Odświeżony A 45 z pełną mocą zadebiutował właśnie podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes-AMG A 45: powrót na top" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club