Mercedes A 45 AMG: ten najgorętszy

Powrót Mercedes A 45 AMG: ten najgorętszy

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 13.02.2013

Autor: Jakub Krępa

Klasa A wreszcie otrzymała pełnoprawną wersję od AMG, która w dodatku ma chrapkę na bycie królem hot-hatchy.

Przygotowując A-klasę, AMG weszło trochę w nieznane dla siebie rewiry. Po raz pierwszy w swojej historii, specjaliści z Affalterbach wzięli się bowiem za silnik czterocylindrowy. Bazowa jednostka o pojemności dwóch litrów napędzająca cywilne A 250, została odpowiednio przez nich zmodyfikowana. Zamontowano nowy układ bezpośredniego wtrysku benzyny oraz kuty wał korbowy i tłoki, skrzynia korbowa wykonana została z aluminium i odlana w formie piaskowej, a ścianki cylindrów wykończono z użyciem technologii Nanoslide. Nowy, wodny intercooler chłodzi powietrze dla turbosprężarki dwukanałowej o ciśnieniu doładowania aż 1.8 bara. Każdy z silników będzie ręcznie składany przez jednego, dedykowanego pracownika, tak samo jak ma to miejsce w przypadku pozostałych jednostek AMG.

W efekcie tych szeroko zakrojonych prac, 2-litrowy motor generuje moc aż 360 KM przy 6000 obr/min, wspomagane przez 450 Nm dostępne nieprzerwanie między 2250 a 5000 obr/min. AMG chwali się, że jest to najmocniejszy na rynku, seryjnie produkowany motor o pojemności dwóch litrów. Bezpośredni rywale mają większe jednostki: M135i dysponuje 3-litrowym R6 o mocy 320 KM, a nowe RS 3 otrzyma kolejną ewolucję 2.5-litrowego R5. Kierowcy Lancerów EvoImprez STI także powinni mieć się na baczności.

Istotnym elementem zespołu napędowego A 45 jest automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa AMG SPEEDSHIFT DCT dysponująca siedmioma przełożeniami oraz trzema trybami pracy: ekologicznym C jak Controlled Efficiency (z aktywnym układem start/stop), sportowym S i manualnym M (tutaj można bawić się łopatkami przy kierownicy do zmiany przełożeń). Skrzynia ma także zaprogramowany tryb wspomagania startu, pozwalający optymalnie i najszybciej jak to możliwe ruszyć z miejsca. Świetnie współgra z tym specjalnie opracowany przez AMG dla tego modelu napęd na obie osie 4Matic. Dzięki temu, A 45 AMG jest wprost katapultowana do przodu: setka na liczniku pojawia się zaledwie po 4.6 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h, oczywiście elektronicznie ograniczone.

Frajdę nie tylko na prostej gwarantować ma na nowo skalibrowany układ kierowniczy, specjalnie dopracowane przez AMG zawieszenie oraz możliwość dwustopniowej dezaktywacji układu ESP – delikatnie go przytłumiając lub całkowicie odłączając. Za skuteczne hamowanie odpowiada zupełnie nowy układ hamulcowy z perforowanymi tarczami 350×32 mm z przodu i 330×22 mm z tyłu.

Za pieszczenie uszu odpowiada sportowy układ wydechowy wyposażony w specjalne klapki regulujące jego głośność w zależności od sposobu jazdy kierowcy. Zwieńczony jest on dwiema poziomymi końcówkami wkomponowanymi w tylny zderzak. Za efekty wizualne z kolei odpowiada specjalny body-kit, bardzo w stylu AMG. Nie jest on przesadnie agresywny – z pozoru nie różni się wiele od dodatków, które można dokupić do pozostałych, słabszych wersji klasy A. Przedni zderzak ma charakterystyczne, łezkowate chwyty powietrza, grill zaś wyróżnia się na tle pozostałych modeli podwójną listwą biegnącą przez jego środek i niejako trzymającą wielką gwiazdę. Z boku uwagę przykuwają 19-calowe, wieloszprychowe felgi i kryjące się za nimi, polakierowane opcjonalnie na agresywną czerwień, spore zaciski. Z tyłu oczywiście sportowy zderzak i lotka wieńcząca klapę bagażnika. W opcji cała masa dodatków i pakietów – aerodynamicznych i stylizacyjnych.

Wnętrze kusi sportowymi fotelami wykończonymi kombinacją skóry Artico i specjalnej tkaniny Dinamica, wszędzie z kontrastującymi, czerwonymi nićmi. Konsola środkowa pokryta jest imitacją włókna węglowego, a spłaszczona u dołu kierownica – skórą i alcantarą. Ciekawymi dodatkami są nowe zegary, czerwone pierścienie wokół dysz nawiewów czy pasy bezpieczeństwa również w tym kolorze.

A 45 AMG zobaczymy w Genewie, a do salonów ma trafić już w połowie roku. Niemcy już zapowiadają, że rodzina 45 AMG liczyć będzie docelowo trzech członków – należy więc spodziewać się, że do A-klasy dołączy niedługo CLA, a później i GLA – mały crossover, konkurent dla BMW X1.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes A 45 AMG: ten najgorętszy" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club