McLaren P1 GTR Concept: historia się powtarza?

Powrót McLaren P1 GTR Concept: historia się powtarza?

Kategoria: McLaren

Data dodania: 19.08.2014

Autor: Damian Oleksiński

Dwadzieścia lat temu rozpoczęto testy McLarena F1 GTR, który miał zaatakować wyścigi serii GT w 1995 roku. Dokładnie dwie dekady po tym McLaren odsłania kolejne karty, pokazując w Kalifornii na Pebble Beach Concours d'Elegance model P1 GTR Concept.

McLaren P1 GTR tworzony jest z myślą o tym, aby był najlepszym na świecie samochodem torowym. Będzie zdecydowanie najpotężniejszym jak do tej pory modelem spod rąk specjalistów z Woking. Duży nacisk przy projektowaniu kładziono na aerodynamikę. Każda część nadwozia została zaprojektowana od podstaw, by powietrze mogło się po nim prześlizgiwać.

Przód konceptu obniżono w stosunku do serii o 80 mm i zaopatrzono w bardziej agresywny splitter. Wysunięte ostrze za przednim kołem przejmuje zawirowane powietrze i prowadzi je wzdłuż auta, kierując je na tył co znacznie polepszyło jego docisk. Lusterka zostały przeniesione na słupki A, aby kierowca miał je bliżej swojego pola widzenia oraz by zmniejszyć opór powietrza. Wloty w drzwiach zostały powiększone, aby polepszyć chłodzenie silnika. Z mrocznej otchłani na tyle samochodu wyrastają dwa karbonowe pylony, utrzymujące ogromny spoiler wyposażony w system DRS. Poniżej skrzydła wysuwają się dwie centralnie umieszczone końcówki całkowicie nowego układu wydechowego wykonanego z inconelu i tytanu. Karbonowy dyfuzor zajmujący niemal połowę miejsca z tyłu wyścigowej “P-jedynki” poprawia znacznie docisk osi tylnej. Barwy w jakie pomalowany został prezentowany w Kalifornii koncept nie są przypadkowe. Nawiązują one do pierwszego wyścigowego McLarena F1 o numerze seryjnym #01R.

Lekkie, dziewiętnastocalowe felgi o męskich szerokościach 10.5 cala z przodu i 13 calach z tyłu wyposażone są w centralne nakrętki, co pomaga przy ich szybkiej wymianie. Aby jeszcze przyspieszyć ten proces, samochód zaopatrzony został w system powietrznego podnośnika, podobnego do tego montowanego w McLarenie 650S GT3. Na felgi naciągnięto slicki zaprojektowane przy współpracy z Pirelli.

Moc P1 GTR została podniesiona o 83 KM w stosunku do wersji drogowej i obecnie wynosi 986 KM.

Pozostaje teraz jedynie zadać sobie na pytanie: Czy McLaren P1 GTR – następca zapisanego już na stałe w księgach historii wyścigów modelu F1 GTR – powtórzy jego znakomite wyniki?

 

Program McLaren P1 GTR Driver:

Program, dzięki któremu kierowcy P1 GTR zostaną poddani licznym próbom i treningom, które przygotują ich do pełnego wykorzystania właściwości samochodu. Całość ma być robiona na zamówienie i dostosowana do różnych umiejętności kierowców. McLaren P1 GTR Driver Programme zapowiada się jako najbardziej ekskluzywny klub w którym właściciele będą mieli dostęp do najnowszych technologii oraz pomocy specjalistów z McLaren Technology Centre.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=McLaren P1 GTR Concept: historia się powtarza?" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club