Mansory S 63 AMG: szatan, nie kogut

Powrót Mansory S 63 AMG: szatan, nie kogut

Kategoria: Mansory

Data dodania: 13.12.2014

Autor: Damian Oleksiński

Tuner znany z balansujących na granicy kiczu tuningach popełnionych na różnych samochodach, podszedł dość nietypowo do Mercedesa S 63 AMG. Z zewnątrz nieduże jak na Mansory zmiany, ale pod maską jakby demon zagościł...

Agresywny, acz delikatniejszy niż znane do tej pory wyroby tunera, przedni zderzak zaopatrzono we wstawki z ledami do jazdy dziennej. Dopełnieniem tego jest wklęsłe przetłoczenie biegnące przez środek maski. Z boku od razu rzucają się w oczy wloty na nadkolach oraz większy próg. Nad szybą z tyłu pojawiła się mniejsza, a na klapie odrobinę większa i karbonowa lotka zapewniająca lepszy docisk osi. Tylny zderzak natomiast, przez wloty po bokach i charakterystyczne, horyzontalne przetłoczenie, wygląda jakby był zdjęty z Gemballi GT na bazie 991. Dodano mu jednak trochę więcej pazura dzięki wysuniętemu dyfuzorowi z włókna węglowego. Na prezentowanym egzemplarzu zagościły 22-calowe felgi z naciągniętymi na nie oponami Vredestein w rozmiarach 255/30 z przodu i 295/25 z tyłu.

Wnętrze, aby podtrzymać luksus godny Mercedesa, obszyto wysokiej jakości skórą, ale dla usportowienia go, dodano m.in. aluminiowe pedały, zaprojektowaną od nowa (jak twierdzi Mansory) kierownicę. Pod nogi pasażerów położono dywaniki obszyte dookoła skórą oraz wyszytą na nich nazwą tunera.

W tym wypadku diabeł tkwi nie tylko w szczegółach, on przejął całą komorę silnika! Specjaliści z Bawarii porządnie zajęli się ośmiocylindrową jednostką z dwiema turbinami, seryjnie montowaną w S 63. Mansory zapowiada dwa pakiety tuningu silnika. Pierwszy wariant nazwany M800 podnosi moc, jak sama nazwa wskazuje do 800 KM, a moment obrotowy, ograniczony elektronicznie w zakresie od 1700 do 3500 obr/min, wynosi 1200 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h z takim zestawem wynosi 3.6 sekundy. Potwór? Nie, to tylko jego podwładny. Prawdziwa bomba to pakiet M1000, który identyfikuje się 1000 KM mocy i 1400 Nm momentu obrotowego, dostępnego w zakresie już od 1500 do 3500 obr/min. Masywna bryła S klasy, dzięki takim zabiegom rozpędzi się od 0 do 100 km/h w jedyne 3.2 (Słownie: trzy i dwie dziesiąte) sekundy! W obu przypadkach prędkość maksymalną ograniczono do 300 km/h.

Który pakiet wydaje się odpowiedniejszy?

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mansory S 63 AMG: szatan, nie kogut" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club