Lexus ujawnia kolejne detale modelu GS F

Powrót Lexus ujawnia kolejne detale modelu GS F

Kategoria: Lexus

Data dodania: 18.10.2015

Autor: Jakub Krępa

Japończycy przybliżają nam szczegóły swojej nowej, sportowej limuzyny.

Japończycy stawiają na bardzo klasyczny zestaw: wolnossące V8 oraz tylny napęd. Moc 5-litrowej jednostki to 477 KM osiągane bardzo wysoko, bo przy 7100 obr/min, podczas gdy czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się 200 obrotów wyżej. Maksymalny moment obrotowy wynosi z kolei 530 Nm i rozwijany jest między 4800 a 5600 obr/min. Skrzynia biegów to 8-przełożeniowy automat z opcją podpowiadania optymalnego momentu do ręcznej zmiany przełożeń przy pomocy łopatek na kierownicy – bierze ona pod uwagę nie tylko obroty silnika, ale także stopień otwarcia przepustnicy oraz panujące przeciążenia.

Kierowca ma możliwość wyboru trybu jazdy samochodu spośród czterech dostępnych: poza nudnymi Normal i Eco, są także te właściwe: Sport S oraz Sport S+. Wpływają one oczywiście na szybkość reakcji silnika i skrzyni biegów, a także sposób wspomagania układu kierowniczego. Obecny na pokładzie układ Torque Vectoring Differential działa w trzech trybach: Normal, Slalom (poprawia zwinność auta) oraz Track (wpływa na prowadzenie przy wyższych prędkościach). Z kolei system VDIM Sport reguluje działanie układów ABS, ESP (po lexusowemu VSC) i kontroli trakcji, działając w trzech trybach: Normal (jak zwykle), Sport (pozwala na kontrolowane szaleństwa) oraz Expert (wyłącza to, co zbędne).

Po stronie usprawnień czysto mechanicznych znajdziemy również (a raczej: przede wszystkim) wzmocnione, utwardzone i obniżone zawieszenie oraz wydajniejszy układ hamulcowy dostarczony przez Brambo (6-tłoczkowe zaciski z tarczami 380 mm z przodu oraz 4-tłoczkowe z 345 mm z tyłu).

Nadwozie zostało zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki, a sporo elementów wykonanych zostało z plastiku wzmacnianego włóknem węglowym. Kute felgi mają rozmiar 19 cali z oponami 255/35 z przodu oraz 275/35 z tyłu. Dla nadwozia można wybrać jeden z ośmiu lakierów: Solar Flare, F White, Sonic Silver, Sonic Titanium, Mercury Gray, Graphite Black oraz widoczne na zdjęciach Morello Red i Saphire Blue.

W kabinie znajdziemy kubełkowe fotele wykończone skórą lub alcantarą, mięsistą kierownicę o mniejszej niż w zwykłym modelu średnicy, aluminiowe nakładki na pedały oraz dedykowane zegary – z prędkościomierzem wyskalowanym do 340 km/h oraz elektronicznym obrotomierzem zmieniającym grafikę w zależności od wybranego trybu jazdy.

Lexus obiecuje, że GS F będzie przyspieszać do setki w czasie 4.6 s. Wielbiciele cyferek od razu zauważą, że jest to wynik bardziej na poziomie Audi S6 i BMW M550d niż RS 6 i M5, ale czy nie lepiej poświęcić te kilka dziesiątych części sekundy dla genialnej ścieżki dźwiękowej oferowane przez duże, wolnossące V8?

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Lexus ujawnia kolejne detale modelu GS F" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club