Lamborghini Gallardo LP 570-4 SuperTrofeo Stradale

Powrót Lamborghini Gallardo LP 570-4 SuperTrofeo Stradale

Kategoria: Lamborghini

Data dodania: 12.09.2011

Autor: Jakub Krępa

Myślicie, że Superleggera to najbardziej hardcorowe, drogowe Gallardo? Nic z tych rzeczy!

Oto najnowsza propozycja spod znaku szarżującego byka. Pod trochę przydługawą nazwą (ale do tego nas już chyba Lamborghini przyzwyczaiło ostatnimi czasy) kryje się Superleggera doprawiona sporą porcją pieprzu kajeńskiego. Aparycja z piekła rodem do bez dwóch zdań zasługa czerwonego lakieru Rosso Mars, mocno kontrastującego z dodatkami aerodynamicznymi wykonanymi z niemalowanego włókna węglowego: przedniego spoilera, potężnego dyfuzora eksponującego poczwórny wydech, pokrywy silnika czy masywnego skrzydła wieńczącego kuper auta. Dach został polakierowany na czerń o wysokim połysku, podobnie jak kute, 19-calowe felgi, świetnie eksponujące opcjonalny, carbonowo-ceramiczny układ hamulcowy o czerwonych zaciskach.

Wnętrze to oczywiście królestwo włókna węglowego, alcantary i zamszu. Z tego pierwszego wykonano kubełkowe fotele i wykończono nim deskę rozdzielczą, tunel środkowy, boczki drzwi i otoczenie zegarów, tą drugą z kolei obciągnięto niemal wszystko pozostałe. Zamsz za to powędrował na kierownicę. Na liście wyposażenia opcjonalnego znaleźć będzie można klatkę bezpieczeństwa, 4-punktowe pasy bezpieczeństwa oraz system gaśniczy. Ci bardziej próżni dokupić będą mogli nawigację satelitarną, bluetootha czy układ podnoszący przód samochodu, co znacznie ułatwia życie w mieście.

Bardziej zorientowani w nazewnictwie Lamborghini z pewnością już wiedzą co drzemie pod maską, a całej reszcie już spieszymy z informacjami. Dobrze znane, 5.2-litrowe V10 rozwija tutaj 570 KM i 540 Nm, przekazując swoją moc na asfalt za pomocą wszystkich czterech kół. Po drodze jest jeszcze zrobotyzowana skrzynia e.Gear o 6 przełożeniach i łopatkach przy kierownicy do manualnej zabawy z biegami. Zestaw ten musi się mierzyć z 1340 kg, czyli o 70 mniej niż w standardowym Gallardo. Efektem jest sprint do setki w 3.4 s i prędkość maksymalna równa 320 km/h. W dobrej zabawie na torze na pewno pomogą opony Pirelli P-Zero Corsa oraz system kontroli startu pozwalający zawsze ruszyć z miejsca w najbardziej wydajny sposób.

Włosi nie zdradzili jeszcze ceny, wiemy za to, że powstanie dokładnie 150 egzemplarzy SuperTrofeo Stradale. Jedno z nich będzie do zobaczenia już jutro na stoisku Lambo podczas targów IAA we Frankfurcie.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Lamborghini Gallardo LP 570-4 SuperTrofeo Stradale" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club