Jaguar XKR-S GT: wariant radykalny

Powrót Jaguar XKR-S GT: wariant radykalny

Kategoria: Jaguar

Data dodania: 26.03.2013

Autor: Jakub Krępa

Najpierw klasyczny XK, później doładowany XKR, a wreszcie jeszcze szybszy XKR-S. A teraz XKR-S GT. Nadążacie?

W wypadku, gdybyście się pogubili, to spieszymy z pomocą. Jeśli jakimś cudem łapiecie się w palecie Porsche 911, to XKR-S GT można uznać za odpowiednika GT2 RS. Czyli w skrócie jest to lżejsza, jeszcze szybsza i bardziej hardcorowa wersja, nastawiona na dobre wyniki na torze. Brytyjczycy celują w czas okrążenia Nordshleife poniżej 7 minut 40 sekund. Jak tego chcą dokonać?

Na pewno – skuteczną aerodynamiką. Specjalnie opracowany, bardzo agresywny w wyglądzie i wykonany z włókna węglowego aerokit (spliter pod przednim zderzakiem, boczne lotki i skrzydło na klapie bagażnika) gwarantować ma docisk rzędu 145 kg przy elektronicznie ograniczonej, maksymalnej prędkości wynoszącej równe 300 km/h.

Kolejnym elementem w układance jest dopracowane podwozie. Elementy zawieszenia oraz drążek kierowniczy zostały pożyczone z F-type’a. Zawieszenie jest teraz regulowane, a zastosowane sprężyny są o 68% sztywniejsze z przodu oraz o 25% z tyłu w stosunku do tych ze zwykłego XKR-S. Dodatkowo, rozstaw kół na przedniej osi jest o 52 mm szerszy.

Za dietę odpowiada jedynie węglowo-ceramiczny układ hamulcowy, który pozwala zaoszczędzić 21 kg nieresorowanej masy. Kryje się on za lekkimi, kutymi felgami w rozmiarze 20 cali, odzianymi w opony Pirelli P-Zero Corsa.

Układ napędowy pozostał za to bez zmian w stosunku do XKR-S. 5-litrowe V8 z kompresorem rozwija 550 KM mocy i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego, ale dzięki wszystkim zmianom wymienionym powyżej, GT przyspiesza do setki w 3.9 s, czyli o 0.3 s szybciej od klasycznego XKR-S.

W odpowiednim klimacie starano się utrzymać kabinę. Jest tam masa zamszu – na kierownicy, podsufitce i kubełkach. Te ostatnie są elektrycznie regulowane aż w 16 kierunkach.

A teraz zła wiadomość. Nie, nie jest nią cena ustalona na okolice 130.000 funtów. Powstanie zaledwie 30 sztuk XKR-S GT – 25 z nich trafi do USA, a reszta do Kanady. Wszystkie zostaną pomalowane zostaną białym lakierem Polaris White.

Premiera – właśnie teraz w Nowym Jorku.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Jaguar XKR-S GT: wariant radykalny" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club