Jaguar XJR: powrót dżentelmena

Powrót Jaguar XJR: powrót dżentelmena

Kategoria: Jaguar

Data dodania: 28.03.2013

Autor: Krzysztof Małysa

Zapomnijcie na chwilę o o modelach S czy AMG i przeczytajcie o, debiutującym w Nowym Jorku, ich konkurencie - XJR ze stajni Jaguara.

XJR debiutuje niecałe cztery lata po premierze obecnego XJ-a i korzysta z rozwiązań stosowanych w XFR-S. Pod maską znajdziemy 550-konną, widlastą ósemkę doładowaną kompresorem i legitymującą się 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na tylne koła przez 8-biegową automatyczną skrzynię produkcji ZF. Za jej sprawą ta duża limuzyna może poszczycić się przyspieszeniem do setki w 4,6 s i prędkością maksymalną ustawioną blokadą elektroniczną na 280 km/h. Wszystko to przy deklarowanym przez producenta średnim spalaniu 11,6 l/100 km i emisji CO2 równej 270 g/km.

Za zatrzymanie Jaga odpowiadają hamulce wyposażone w chłodzone od wewnętrznej strony tarcze o średnicy 380 mm z przodu i 376 mm z tyłu. Prowadzenie względem “cywilnych” wersji także zostało poprawione dzięki doświadczeniu nabytemu przy tworzeniu XFR-S i strojeniom na północnej pętli Nurburgringu, drogach północnej Walii oraz na owalu w Rockingham. Efektem tego jest dopracowanie elektromechanicznego zawieszenia, które analizuje drogę 500 razy w ciągu sekundy, a różne tryby pracy kontroli trakcji zarządzającej m.in. tylną szperą, która może zostać całkowicie zablokowana.

Z zewnątrz najłatwiej rozpoznamy XJR-a po 5-ramiennych, 20-calowych felgach z kutego aluminium, lotce dachowej, tylnym spoilerze i czterech końcówkach układu wydechowego. Paleta lakierów obejmuje 12 pozycji, które mają współgrać kolorystycznie z wnętrzem, wykończonym skórą w jednym z trzech oferowanych kolorów. Dodatkowo producent umożliwia wybór przeszyć proponując dwa kolory nici. Jeśli znudzi nam się słuchanie v-ósemki pod maską, to możemy zanurzyć się w dźwiękach muzyki ze sprzętu audio firmy Meridian. Standardowy zestaw o mocy 380W składa się z 12 głośników, ale chyba warto domówić 825-watowy zestaw, w skład którego wchodzi 18 głośników. Dźwięk emitowany przez mocniejszy komplet tworzy dla każdego z pasażerów osobną strefę nagłośnienia, w środku której znajduje się odbiorca.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Jaguar XJR: powrót dżentelmena" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club