Jaguar XFR-S: z pazurem | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Jaguar XFR-S: z pazurem

Powrót Jaguar XFR-S: z pazurem

Kategoria: Jaguar

Data dodania: 01.12.2012

Autor: Jakub Krępa

Oto drugi, po XKR-S, przedstawiciel nowej, dzikszej rodziny modeli Jaguara.

Podobnie jak jego dwudrzwiowy krewniak, korzysta on z tego samego, 5-litrowego V8 wspomaganego kompresorem, który znajdziemy w modelach opatrzonych samą literką ‘R’. Dzięki modyfikacjom oprogramowania sterującego silnikiem, usprawnionemu układowi dolotowemu i wydechowemu, generuje on teraz 550 KM przy 6500 obr/min i 680 Nm między 2500 a 5500 obr/min, co oznacza przyrost 40 KM i 55 Nm. Patrząc na te parametry, cel jest jasny – BMW M5!

W detronizacji króla bardzo szybkich limuzyn ma pomóc 8-biegowy automat z technologią Quickshift, pożyczony od F-type’a. Z jego pomocą, dzięki możliwości jeszcze szybszej zmiany przełożeń, XFR-S ma setkę na prędkościomierzu po zaledwie 4.6 sekundy, a zabawę kończy dopiero na 300 km/h – i to tylko z powodu elektronicznego limitera.

Równie ważnym aspektem jest też dopracowanie mechaniki podwozia. Ogółem, zawieszenie jest teraz o 30% sztywniejsze niż w XFR – przeprojektowane je zarówno z przodu, jak i z tyłu, gdzie zamontowano także nowe sprężyny. Układ kierowniczy dostrojono na podstawie doświadczeń zebranych podczas konstruowania F-type’a. Nowe, kute felgi ze stopów lekkich nazywają się Varuna, mają średnicę 20 cali i szerokość o pół cala większą, niż w XFR. Naciągnięto na nie specjalnie opracowane przez Pirelli do tego modelu opony w rozmiarze 265/35 z przodu i 295/30 z tyłu. Układ hamulcowy z kolei ma wentylowane tarcze na obu osiach, o średnicy 380 mm z przodu i 376 mm z tyłu. Ze wszystkim tym współpracuje zastęp elektronicznych systemów, na czele z aktywnym zawieszeniem Adaptive Dynamics i aktywnym elektronicznym dyferencjałem współpracującym z układem stabilizacji jazdy Dynamic Stability Control.

Ostatnim z atutów XFR-S jest poprawiona aerodynamika, dodająca autu więcej niż szczyptę agresywności. Podczas gdy zwykły XFR prezentuje się atletycznie, ale zarazem i elegancko, wersja z literą ‘S’ już nie kryje się ze swoimi aspiracjami. Powiększona powierzchnia przednia odpowiedzialna za wyłapywanie powietrza składa się z obszerniejszych chwytów: centralnego i bocznych, uformowanych z włókna węglowego. Z kolei polepszony aż o 68% ogólny docisk aerodynamiczny uzyskano dzięki nowym progom bocznym, sięgającemu głębiej tylnemu dyfuzorowi oraz solidnych rozmiarów lotce na tylnej klapie (tą można zmienić na mniej agresywną, montowaną na samym końcu bagażnika).

XFR-S z pewnością poznamy na ulicy po charakterystycznym lakierze widocznym na zdjęciach – French Racing Blue, oprócz którego dostępne są jeszcze cztery inne opcje malowania. We wnętrzu na sportowych fotelach skóra o fakturze imitującej włókno węglowe, ciemne aluminium na konsoli środkowej oraz garść znaczków R-S.

W sprzedaży od maja 2013 za minimum 80.000 funtów.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Jaguar XFR-S: z pazurem" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club