Jaguar XE: bez kompromisów

Powrót Jaguar XE: bez kompromisów

Kategoria: Jaguar

Data dodania: 10.09.2014

Autor: Damian Oleksiński

Jaguar zaprezentował właśnie w Londynie produkcyjną wersję swojego najnowszego dzieła - modelu XE. Samochód ten ma na nowo definiować pojęcie sportowej limuzyny. Za tym faktem stoi między innymi długi rozstaw osi, niska pozycja siedzenia, mocno poprowadzone kreski podczas projektowania oraz niska waga.

Jaguar jest bezapelacyjnie ekspertem w pracy z aluminium. Długi okres obcowania z tym materiałem zaowocował stworzeniem całkowicie aluminiowej ramy monocoque dla opisywanego modelu, przez co ten stał się ewenementem w swojej klasie. Konstrukcja jej jest lekka, ale mimo to sztywna i bezpieczna zarówno dla pasażerów jak i przechodniów w razie wypadku. Grubość aluminium zmniejszono z 1.5 mm do 1.1 mm.

Jaguar XE poszerza gamę samochodów z Coventry, plasując się poniżej XF i XJ. Cały samochód powstał kierując się zasadą “cokolwiek możemy sobie wyobrazić, możemy stworzyć”. Ten tok myślenia doprowadził do powstania najlżejszej oraz najbardziej aerodynamicznej limuzyny wyprodukowanej kiedykolwiek przez Jaguara. Posiada również najniższy współczynnik oporu powietrza równy 0,26.

Uwydatnione przetłoczenia na masce oraz szerokie nadkola nadają muskularnego wyglądu. Rozpoznawalnym już dla Jaguara znakiem są światła do jazdy dziennej J Blade z przodu oraz specyficzne zaokrąglenie w pewnym momencie rozciągniętych horyzontalnie lamp tylnych. Jest to nawiązanie do cenionego modelu E-type.

Wnętrze samochodu oferuje niezrównany poziom komfortu i przestronności. Wykwintne materiały i wykończenia połączone z kunsztem i tradycją Jaguara tworzą niesamowitą całość. Dużo miejsca na nogi oraz głowę każdego z podróżujących jest kolejnym faktem, który dowodzi, że nie trzeba wybierać między komfortem, a wyglądem. Do wykończenia środka, gdzie dominuje skóra i alcantara, wybrać można czarny połysk, aluminium bądź drewno. Podczas jazdy, na przedniej szybie wyświetlać się będzie obecna prędkość oraz wskazania nawigacji, a wszystko to dzięki technologii head-up display.

Po raz pierwszy Jaguar wyposaża swój samochód w elektryczne wspomaganie kierownicy, które ma działać szybciej i wydajniej niż tradycyjne. Odpowiednio porozmieszczane w samochodzie kamery potrafią zarejestrować kolor sygnalizacji świetlnej czy też monitorować martwy punkt w samochodzie, a w razie potrzeby zainicjują mocne dohamowanie, unikając tym samym niebezpiecznych sytuacji na drodze.

Pod maską XE zobaczymy 2-litrowe, czterocylindrowe silniki wykonane z aluminium. Do wyboru oczywiście benzyna lub diesel. Do wyboru będzie 6-stopniowa manualna i 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. Topowa odmiana tego modelu – z literką S na końcu – nie zadowoli się jednostkami opisanymi powyżej. Tam zagości 3-litrowe V6 prosto z F-type, generujące 340 KM i 450 Nm. W połączeniu z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów z łopatkami przy kierownicy przyspieszenie od zera do “setki” ma wynieść 5.1 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie jest równa 250 km/h.

Wyobrażacie sobie, co by było, gdyby włożyć tam 5.0 V8 z Jaguara XF R-S…?

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Jaguar XE: bez kompromisów" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club