Jaguar w Pekinie: XJ Ultimate i nowe silniki

Powrót Jaguar w Pekinie: XJ Ultimate i nowe silniki

Kategoria: Jaguar

Data dodania: 24.04.2012

Autor: Jakub Krępa

Do Chin Anglicy przywieźli ze sobą najbardziej luksusową wersję swojej flagowej limuzyny i dwa nowe, doładowane silniki.

XJ w wersji Ultimate z najbardziej ekskluzywny wariant tego modelu. Bazuje na przedłużonym modelu L, co oznacza dodatkową przestrzeń dla dwójki pasażerów z tyłu. Podróżować oni będą tam na dwóch, oddzielnych fotelach wyposażonych w funkcję masażu i dodatkową regulację na odcinku lędźwiowym. Pomiędzy nimi znajdować się będzie specjalny schowek i lodówka, w sam raz na dwa kieliszki i butelkę szampana. Do tego dochodzi skórzana tapicerka i podsufitka, wykończenie drewnem Herringbone i elementami w czerni Piano Black oraz zamontowany na desce rozdzielczej zegar wykonany z polerowanego aluminium.

Tyle o cechach typowo luksusowych, czas przejść do sprzętu high-tech. Na pasażerów (ponownie) z tyłu czekają dwa iPady trzeciej generacji z klawiaturami. Dodatkowo, w zagłówkach przednich foteli umieszczono ekrany, na których można wyświetlać obraz z odtwarzacza DVD, cyfrowego tunera telewizyjnego lub zewnętrznych urządzeń zsynchronizowanych za pomocą systemu Rear Media Interface. Nad doznaniami akustycznymi czuwa z kolei 20-głośnikowy system audio zestrojony przez firmę Meridian.

Pierwszych 20 egzemplarzy XJ Ultimate oferowanych będzie w specjalnym kolorze Celestial Black, pozostałe zaś będą mogły zostać pokryte lakierami ze standardowej palety. Auto stoi na 20-calowych, kutych felgach Maroa w kolorze gunmetal bądź o wysokim połysku.

Paleta silników obejmować będzie dwa znane motory – 3-litrowego Diesla V6 (275 KM, 600 Nm) i 5-litrowe, doładowane V8 (510 KM, 625 Nm), a także jedną, zupełnie nową jednostkę. Jest nią doładowane, benzynowe V6 o pojemności 3 litrów, rozwijające 340 KM i 450 Nm. Ta wykonana z aluminium jednostka, wyposażona w bezpośredni wtrysk benzyny i zmienne fazy rozrządu, będzie napędzać także inne modele z rodziny Jaguara – XF oraz przyszłego F-type’a – konkurenta dla Boxstera i 911 zarazem (w nim silnik w specyfikacji 380 KM i 460 Nm).

Oprócz tego, znane, wolnossące 3.0 o oznaczeniu AJ-V6 zostaje zastąpione 2-litrowym, turbodoładowanym motorem dostarczanym przez Forda, a więc znanym choćby z Mondeo EcoBoostem. W Jaguarach (XF i XJ) występować będzie tylko w najmocniejszej odmianie – 240 KM i 340 Nm. Wszystkie jednostki współpracować będą z 8-biegowym automatem dostarczanym przez ZF.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Jaguar w Pekinie: XJ Ultimate i nowe silniki" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club