Jaguar F-type: Niemcy, strzeżcie się! | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Jaguar F-type: Niemcy, strzeżcie się!

Powrót Jaguar F-type: Niemcy, strzeżcie się!

Kategoria: Jaguar

Data dodania: 27.09.2012

Autor: Jakub Krępa

Teoretycznie, F-type ma wciskać się na rynku gdzieś w ciasną lukę pomiędzy Porsche Boxsterem, a 911-tką. W praktyce jednak, to pełnokrwisty konkurent dla tej drugiej. Dlaczego?

Mimo, że wygląda raczej na małego, dwumiejscowego roadstera, to jest jednak dość spory. Ze swoimi 447 cm długości jest aż o 12,8 cm dłuższy od Boxstera i zaledwie o 2,1 cm krótszy od 911. Od tego pierwszego jest też niższy o 4 mm, a do tej drugiej – aż o 11,5 cm. Proporcje ma więc jeszcze lepsze niż niemiecka konkurencja.

I potrafi zaoferować też znacznie więcej pod maską. Tam, gdzie kończy się oferta Boxstera, Z4 czy SLK, F-type dopiero się rozkręca. Na wstępie proponuje 3-litrowe V6 doprawiane kompresorem o mocy 340 KM i z momentem obrotowym równym 450 Nm ciągnącym się między 3500 a 5500 obr/min. Kolejny wariant, nazwany S, oferuje już z tego samego silnika 380 KM i 460 Nm w tym samym zakresie. Osiągi? 0-100 w czasie odpowiednio 5.3 i 4.9 s oraz maksymalnie 260 lub 275 km/h. To jeszcze jednak nie wszystko – na czele stoi bowiem wariant V8 S, z 5-litrowym motorem, również wspomaganym kompresorem. 495 KM, 625 Nm, 4.2 s oraz 300 km/h. Mercedes ze swoim SLK 55 AMG może się schować ze wstydu.

Jednocześnie jednym z głównych założeń przyświecających inżynierom pracującym nad F-typem była ścisła kontrola masy auta. Konstrukcja bazuje na aluminiowej strukturze, która została odpowiednio wzmocniona, przez co pomimo braku dachu, auto nie ma mieć żadnych problemów ze sztywnością. Zabawy z redukcją masy zaowocowały takimi rodzynkami, jak 2 kg zaoszczędzone na przedniej szybie, 5 kg na elementach montażowych silnika i zderzaków czy aż 24 kg na siedzeniach. W walce o rozłożenie masy, akumulator i pojemnik na płyn spryskiwacza szyby wylądowały w bagażniku. Mimo tego F-type V6 waży dość sporo, bo prawie 1600 kg – Boxster jest lżejszy o dobre 250 kg. Wersja z silnikiem V8 z kolei podbija poprzeczkę o kolejne 65 kg.

Co ciekawe, w ofercie zabraknie skrzyni manualnej – jedynym wyborem będzie 8-biegowy automat z łopatkami przy kierownicy do zmiany przełożeń. Napęd na szczęście na tył. A na nieszczęście – system start/stop.

Stylizacja auta to dość ciekawa, współczesna interpretacja wszystkie co najlepsze w legendzie marki, czyli w modelu E-type. Zamaszyste linie, agresywny przód oraz minimalistyczny tył to jego znaki rozpoznawcze. Modele V6 odróżnimy od V8 po ilości końcówek układu wydechowego – te pierwsze mają dwie, centralnie umieszczone, a ten drugi – aż cztery. Materiałowy dach składa się w 12 sekund przy prędkości do 50 km/h, zajmując swoje miejsce obok 200-litrowego bagażnika. Aktywny spoiler na tylnej klapie otwiera się z kolei gdy prędkość przekroczy 100 km/h, a chowa gdy spadnie poniżej 65 km/h.

We wnętrzu właściwe sportowym samochodom, dwa analogowe zegary (do tego pięknie stylizowane), wysuwające się dysze nawiewów i masa alcantary, skóry i aluminium.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Jaguar F-type: Niemcy, strzeżcie się!" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club