Jaguar C-X17 Concept: kolejny krok w nieznane

Powrót Jaguar C-X17 Concept: kolejny krok w nieznane

Kategoria: Jaguar

Data dodania: 09.09.2013

Autor: Jakub Krępa

Jaguar i SUV, wypowiadane w jednym zdaniu? Niedługo może to mieć sens.

Najpierw silnik diesla, potem nadwozie kombi. Następnie rewolucyjny XF, aż wreszcie zrywający kompletnie z przeszłością XJ. Tak w skrócie wyglądają przemiany, jakie dokonały się w ciągu ostatniej dekady w Jaguarze. Teraz nadchodzi on: SUV, zapowiadany przez koncept C-X17.

C-X17 jest bardzo ważny dla Jaguara z kilku powodów. Ma wprowadzić markę w zupełnie nowy, ale niezwykle chłonny segment rynkowy, w którym jego rywale obecni są już od dawna i czują się niczym ryby w wodzie, oferując tam nie jeden, ale nawet i kilka modeli. Jest także nośnikiem zupełnie nowej architektury podwozia, osobliwie nazwanej przez Brytyjczyków iQ[Al] (co ma oznaczać inteligentne aluminium), na bazie której powstać ma szereg zupełnie nowych, mniejszych Jaguarów – w tym również ważny co SUV, konkurent dla serii 3 i klasy C. Podwozie to ma być bardzo lekkie i modularne, dając bardzo dużą swobodę zarówno inżynierom jak i stylistom. Brytyjczycy szacują, że dla 9 na 10 klientów decydujących się na model z nowej gamy, będzie on pierwszym w życiu Jaguarem. Ma pozwolić to podbić sprzedaż marki z obecnych mniej niż 100 tys. rocznie do poziomu 250 tys., a licząc razem ze znajdującą się pod wspólnym parasolem marką Land Rover – aż do 750 tys. aut w 2020 roku. Są to bardzo ambitne plany, więc warto przyjrzeć się bliżej, co ma do zaoferowania C-X17.

Pod kątem stylizacji – naprawdę sporo. Ma bardzo dobre proporcje – przy identycznej wysokości co Range Rover Evoque jest od niego o dobre 40 cm dłuższy, co pozytywnie wpływa na odbiór jego kształtów. Ma naprawdę duże koła (23 cale) oraz zamaszyste błotniki, które potęgują wrażenie muskularności. Można się też spodziewać, że priorytetem konstruktorów nie była przestrzeń, a forma. Przód wygląda jak pożyczony z modelu XF, tylne światła to z kolei kalka z F-type’a. Trudno o lepsze „papiery” w świecie SUV-ów.

Wnętrze za to wydaje się trochę dalsze od produkcyjnej formy, szczególnie z uwagi na całą moc futurystycznych detali. W seryjnym modelu zapewne pozostanie jego ogólny zarys, odziane w bardziej „cywilne” materiały.

C-X17 nosi bezpieczną metkę konceptu, ale należy być pewnym, że w bardzo podobnym kształcie trafi na drogi. Napędzać go będą wówczas silniki z nowej gamy – 4-cylindrowe, doładowane motory na benzynę i olej napędowy, wsparte przez większe V6.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Jaguar C-X17 Concept: kolejny krok w nieznane" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club