International Engine of the Year 2015: zwycięstwo BMW i8

Powrót International Engine of the Year 2015: zwycięstwo BMW i8

Kategoria: BMW

Data dodania: 19.06.2015

Autor: Jakub Krępa

Hybrydowy napęd BMW i8 został najlepszym silnikiem roku 2015.

Tytuł najlepszego silnika roku 2015 zgarnęło BMW ze swoim napędem hybrydowym z modelu i8, łączącym 1.5-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o 3 cylindrach z napędem elektrycznym. Walka była w tym roku bardzo wyrównana, bowiem plasujący się na drugim miejscu fordowski silnik 1.0 EcoBoost przegrał tytuł zaledwie kilkoma punktami. Podium uzupełniła również 3-cylidrowa jednostka – 1.2 PureTech koncernu PSA Peugeot Citroen.

W kategorii poniżej 1 litra pojemności zwyciężył wspomniany wcześniej fordowski 1.0 EcoBoost przed podobną jednostką Opla 1.0 Turbo oraz napędzającym BMW i3 tandemem łączącym 2-cylidrowy silnik benzynowy z jednostką elektryczną.

Tytuł najlepszego silnika o pojemności między 1 a 1.4 litra przypadł jednostce 1.2 PureTech produkcji PSA, a na kolejnych 5 (!) miejscach uplasowały się motory Volkswagena – różne wariacje 1.4 TSI, a także mniejszy 1.2 TSI.

Napęd BMW i8 zgarnął także tytuł najlepszego silnika o pojemności między 1.4 a 1.8 litra, pozostawiając na pobitym polu volkswagenowskie 1.8 TSI oraz francusko-niemieckie 1.6 THP napędzające całą sforę Citroenów, Peugeotów, BMW i MINI.

W kategorii od 1.8 do 2 litrów pojemności triumfowała jednostka Mercedesa napędzająca modele 45 AMG. Drugie miejsce zajął dobrze znany 2.0 TSI Volkswagena, a podium uzupełnił 2-litrowy diesel BMW.

Najlepszy silnik o pojemności między 2 a 2.5 litra to 2.5 TFSI z modeli RS 3 Sportback i RS Q3, za którym znalazł się 2.2-litrowy diesel Mazdy oraz 2.3-litrowy silnik Forda prosto spod masek Mustanga i Focusa RS.

Kategorię między 2.5 a 3 litry zwyciężyła jednostka napędzająca BMW M3 i M4, a więc 3-litrowe R6, które wyprzedziło swojego „cywilnego” odpowiednika o tej samej pojemności. Na ostatnim stopniu podium znalazło się miejsce dla 2.7-litrowego boxera z Porsche Boxstera i Caymana.

Najlepszym silnikiem o pojemności między 3 a 4 litry zostało V8 McLarena o pojemności 3.8 litra, wyprzedzając 4-litrowe V8 produkcji AMG oraz wolnossącego, 3.8-litrowego boxera Porsche.

W kategorii powyżej 4 litrów triumfowała jednostka Ferrari 4.5 V8 z modeli 458 Italia i Speciale, przed swoim większym bratem – 6.3-litrowym V12 z F12 Berlinetta. Na trzecim miejscu uplasowało się 5.5-litrowe V8 Mercedes-AMG.

Tytuł najlepszego nowego silnika przypadł jednostce z BMW i8, za którym znalazło się 4.0 V8 Mercedes-AMG oraz 3.9-litrowe V8 z Ferrari California T.

Najlepszym „zielonym” silnikiem został napęd Tesli Model S, który wyprzedził jednostki z BMW i8 oraz i3.

Z kolei tytuł najlepszego silnika Performance przypadł 4.5-litrowemu V8 Ferrari. Na kolejnych stopniach podium znalazły się miejsca dla 4-litrowego V8 Mercedes-AMG oraz 3.8-litrowego boxera Porsche.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=International Engine of the Year 2015: zwycięstwo BMW i8" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club