Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe

Powrót Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe

Kategoria: Hennessey

Data dodania: 09.09.2012

Autor: Jakub Krępa

Dobrze się domyślacie - 1200 w nazwie to liczba koni mechanicznych.

Hennessey od dawna już słynie z podkręcania całej rzeszy amerykańskich samochodów do czterocyfrowych wartości mocy. Teraz padło na Cadillaca CTS-V w wersji Coupe.

Seryjne i wcale nie słabe, 6.2-litrowe V8 z kompresorem wyleciało na śmietnik. W jego miejsce zamontowano większą jednostkę o pojemności 7 litrów, specjalnie przygotowaną do osiągania gigantycznych mocy. Ma ono kute aluminiowe tłoki, kute stalowe korbowody i wał korbowy, specjalną głowicę, której szpilki dostarczone zostały przez cenioną firmę ARP, odpowiednio duże wtryskiwacze i przeprojektowany cały układ paliwowy, opracowany przez Hennessey wałek rozrządu, bardzo wydajny układ dolotowy, wodny intercooler i wreszcie parę potężnych turbosprężarek na łożyskach kulkowych wraz z układem wydechowym ze stali nierdzewnej prowadzącym prosto od nich.

Ten potwór pod maską generuje 1226 KM przy 6400 obr/min oraz 1500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, które dostępne są przy 4000 obr/min. Dla takich wartości oczywiście potrzebna była specjalnie wzmocniona skrzynia biegów (do wyboru: manualna lub automatyczna) oraz układ hamulcowy dostarczone przez Brembo, na który składają się 8-tłoczkowe zaciski z przodu, 6-tłoczkowe z tyłu i węglowo-ceramiczne tarcze o średnicy 384 mm. Od nowa skalibrowane zawieszenie magnetyczne zostało obniżone o 25 mm zawieszenie i ma nowe stabilizatory.

Na odpowiedni agresywniejszy wygląd składa się wykonany z włókna węglowego body-kit: przedni splitter, progi boczne, obszerniejszy tylny dyfuzor, lotka na klapę bagażnika oraz specjalna, podwyższona i trochę poszatkowana maska. Kute i skręcane felgi w rozmiarze 20×10 cali z przodu i 20×13 cali z tyłu dostarczyła firma HRE, a naciągnięte na nie opony 275/30 i 345/30 to Micheliny Pilot Super Sport. Wnętrze cieszy oko nową, skórzaną tapicerką, wykończeniami z włókna węglowego oraz podsufitką z alcantary. Ważnym elementem też są 6-puntowe pasy bezpieczeństwa dostarczane przez Sabelta.

Hennessey nie podaje kosztów konwersji CTS-V na VR1200. Wiemy tylko, że powstanie jedynie 12 sztuk tego modelu.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club