Ghibli: pierwsze Maserati z dieslem | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Ghibli: pierwsze Maserati z dieslem

Powrót Ghibli: pierwsze Maserati z dieslem

Kategoria: Maserati

Data dodania: 24.04.2013

Autor: Jakub Krępa

Wiemy już wszystko o nowej, małej limuzynie spod znaku trójzębu.

Żeby zbędnie nie przedłużać: tak, Ghibli będzie można kupić z silnikiem diesla. Będzie to motor 3.0 V6, przy którym ponoć majstrowało Ferrari. Jego moc to 275 KM i 600 Nm, co przełoży się na sprint do setki w 6.3 s przy (obiecywanym) średnim spalaniu na poziomie 6 litrów. Wersja ta na pokładzie mieć będzie system Maserati Active Sound, którego zadaniem jest takie modulowanie dźwięków z silnika i układu wydechowego, aby do kabiny docierały w jak najprzyjemniejszej formie. Trochę oszustwo, ale na pewno nie na taką skalę, jak podłożony dźwięk motoru V8 w BMW M550d.

Fani bezołowiowej do dyspozycji dostaną za to podwójnie turbodoładowany motor 3.0 V6 w dwóch wariantach mocy. Podstawowa rozwija 330 KM i 500 Nm, dzięki czemu limuzyna przyspieszać ma do setki w 5.6 s. Druga, mocniejsza wersja oznaczona jako S oddaje kierowcy już 410 KM i 550 Nm – ta druga wartość osiągana jest już od 1750 obr/min. Z tym motorem będzie można zamówić także napęd na obie osie Q4, który w razie potrzeby potrafi w ciągu 150 milisekund zmienić rozdział momentu z domyślnego 100% na tylnej osi nawet do pół na pół. Tak zaopatrzone auto, ma osiągać setkę w równe 5 sekund i maksymalnie popędzić nawet 285 kmh/ (we Włoszech nie słyszeli o kagańcach ograniczających prędkość maksymalną). W przypadku obu tych silników, już oficjalnie, także grzebało Ferrari i będą one produkowane w ich zakładach w Maranello. Mocniejszy ma trafić za niedługo także do modelu California.

Może tego nie widać na zdjęciach, ale Ghibli jest naprawdę spore. Na długość mierzy 4,97 m, jest więc dłuższe od Mercedesa CLS czy Jaguara XF, ale jednocześnie też krótsze od BMW serii 6 Gran Coupe. Bardzo rozrośnięte Quattroporte jest z kolei dłuższe od Ghibli o 29 cm, ma też od niego o 20 cm hojniejszy rozstaw osi.

Standardowo Ghibli wyjeżdżać będzie na 18-calowych kołach, ale w opcji przewidziane są felgi w rozmiarach do 21 cali. Za nimi kryć się będzie bardzo wydajny układ hamulcowy: wariant S ma z przodu zestaw od Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami i tarczami 360×32 mm. Tylny układ jest tylko trochę skromniejszy – 4-tłoczkowe zaciski i tarcze 350×28 mm. Zawieszenie to podwójne wahacze z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu, na tej osi też znajdzie się mechaniczna szpera.

Maserati celuje w sprzedaż na poziomie 50 tysięcy aut w 2015 roku i Ghibli może złożyć się na blisko połowę tej wartości.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Ghibli: pierwsze Maserati z dieslem" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club