G-Power BMW M5: w drodze na szczyt

Powrót G-Power BMW M5: w drodze na szczyt

Kategoria: G-Power

Data dodania: 26.02.2012

Autor: Krzysztof Małysa

Nowe M5 jest już w serii bardzo szybkim autem. Nie przeszkadza to jednak inżynierom G–Power spróbować pobić nim rekord, który ustanowili poprzednikiem.

Oczywiście żaden tuner nie pozwoli sobie na terapię szokową. Napięcie i moc musi systematycznie rosnąć, dlatego pierwszy pakiet dla najmocniejszej F10 oferuje klientowi 640 KM i 777 Nm. Dodatkowe 80 KM i 97 Nm tuner uzyskał przez poprawienie elektroniki (Bi-Tronik III), która w odróżnieniu od serii pisana jest pod dany silnik i modyfikuje m.in. ilość paliwa i kąt zapłonu w zależności od obciążenia, jakiemu poddajemy motor. Wszystkie zabezpieczenia i diagnostyka silnika działają jak w serii. Dodatkowo tuner zapewnia, że jednostka napędowa nie powinna grzać się bardziej niż standardowa, a jj wytrzymałość ma być na tym samym poziomie. Drugim elementem, mającym bardziej wpływ na dźwięk niż moc, są nowe tłumiki zakończone czterema końcówkami o średnicy 100 mm każda. Ich zadaniem jest wydawanie z siebie głębokiego, gardłowego dźwięku, który jednocześnie nie ma irytować właściciela na dłuższych trasach za sprawą opatentowanej technologii „deeptone”.

Powiększenie stajni pod maską skraca przyspieszenie do pierwszej setki do 3,9 s, a dwie mamy już po 11,9 s od startu zatrzymanego.

W podwoziu pierwsze skrzypce gra zawieszenie GM5-RS pozwalające nie tylko na regulację wysokości, ale także na dziewięciostopniową regulacje odbicia i tłumienia. Za zmniejszenie masy nieresorowanej odpowiadają felgi Silverstone RS wykonane z kutego aluminium o średnicy 21 cali i obute w opony Michelin w rozmiarze 265/30 z przodu i 305/25 z tyłu.

Za dziesięcioma podwójnymi ramionami każdej z felg skrywają się ceramiczne tarcze o średnicy 396 mm, współpracujące z klockami o większej powierzchni i większym współczynniku tarcia niż seryjne. Nowe tarcze, prócz poprawy sprawności hamowania i o wiele większej wytrzymałości na przegrzanie, posiadają o połowę mniejsza masę niż oryginalne “stalówki”. Wisienką na torcie są przewody hamulcowe w stalowym oplocie.

Niemiecki tuner nie podał cennika modyfikacji, zapowiedział za to kolejne kroki w drodze do powstania następcy HURRICANE RR.

Podziel się

&description=G-Power BMW M5: w drodze na szczyt" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club