Ferrari F12tdf: trening kompletny

Powrót Ferrari F12tdf: trening kompletny

Kategoria: Ferrari

Data dodania: 13.10.2015

Autor: Jakub Krępa

Włosi wysłali swoją Berlinettę na skuteczny trening. Wróciła odmieniona i teraz nazywa się Tour de France.

Najpierw masa. W przypadku aut, chodzi oczywiście o jej zrzucanie a nie nabieranie i to Ferrari wyszło świetnie. Tdf jest lżejsze od Berlinetty aż o 110 kg – głównie przez jeszcze szersze użycie włókna węglowego i innych lekkich materiałów praktycznie wszędzie, gdzie się dało. Zniknął też schowek przed pasażerem – nie mamy pojęcia, ile gram to zaoszczędziło, ale pewnie było warto.

Teraz siła. Włosi podkręcili 6.2-litrowe, wolnossące V12 z poziomu 740 do 780 KM przy 8500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z kolei o 15 jednostek, do 705 Nm przy 6750 obr/min. Ferrari zapewnia, że 80% z tej wartości ma być dostępne już przy 2500 obr/min, a v-dwunastkę kręcić można aż po 8900 obrotów. Dodatkowo, dwusprzęgłowy automat F1 DCT ma o 6% krótsze przełożenia i zmienia biegi o 30% szybciej w górę i o 40% szybciej w dół.

Na koniec rzeźba. Jej pakiet aerodynamiczny przy 200 km/h generuje 230 kg docisku, czyli prawie 2 razy więcej niż Berlinetta. 1/3 z tego zapewniają specjalne elementy aerodynamiczne zaczerpnięte z wyczynowych aut GT sterujące przepływem powietrza pod autem. Tylny dyfuzor został przeprojektowany, powiększony i zaopatrzony w aktywne elementy, a spoiler wieńczący tylną klapę jest dłuższy i wyższy.

Ferrari nie zapomniało jeszcze o innym, równie istotnym elemencie: zwinności. Tylna oś F12tdf jest skrętna (w drogowych Ferrari to nowość, ale inni też to mają, i to od dawna – patrz nasz test Laguny Coupe GT) i w Maranello nazywa się Virtual Short Wheelbase. Za przyczepność w zakrętach odpowiadać mają także szersze przednie opony. Układ hamulcowy został zaczerpnięty prosto z LaFerrari, dzięki czemu z prędkości 100 km/h ma zatrzymywać się na dystansie 30,5 m, a z 200 km/h – 121 m.

Jakie są efekty takiego treningu? Tdf ma okrążać tor Fiorano w 1 min 21 s, czyli o 3 s szybciej od 599 GTO (przeczytaj nasz test tego auta), 2 s szybciej od Berlinetty, i mniej więcej tyle samo wolniej od LaFerrari. Dla tych co lubią osiągi na prostej: setka w 2.9 s, dwie setki łącznie po 7.9 s i maksymalnie ponad 340 km/h.

A skąd nazwa? Tdf to skrót od Tour de France i ma być hołdem Ferrari dla drogowych wyścigów pod tą nazwą, które włosi zdominowali w latach 50. i 60. z pomocą takich legendarnych już maszyn jak 250 GT Berlinetta.

Ferrari ma zamiar wyprodukować 799 sztuk F12tdf.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Ferrari F12tdf: trening kompletny" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club