Ferrari F12 TRS: biały kruk w kolorze Rosso Corsa

Powrót Ferrari F12 TRS: biały kruk w kolorze Rosso Corsa

Kategoria: Ferrari

Data dodania: 25.06.2014

Autor: Bartłomiej Puchała

Ferrari Cavalcade to ekskluzywny event dla najbardziej lojalnych klientów marki z Maranello. Edycja 2014 odbyła się pod koniec czerwca i została dodatkowo uświetniona przez firmę poprzez prezentację hardkorowego brata F12 Berlinetty. Oto F12 TRS.

Odważnie wykrojone dwumiejscowe nadwozie typu barchetta powstało w Ferrari Style Centre pod kierownictwem Flavio Manzoniego. W linie, które już znamy z klasycznego F12 zręcznie wpleciono odniesienia do Ferrari 250 Testa Rossa rocznik 1957. Jest to właściwie nowoczesna reinkarnacja ducha wyścigówki sprzed lat wyposażona w porcję najnowszej technologii. Samochód przejął układ napędowy od standardowego F12, zatem silnik V12 legitymuje się mocą 740 KM i 690 Nm przy 9000 obr/min, katapultując auto do pierwszej setki w 3.1 s.

W stylistyce TRS od razu rzuca się w oczy efektownie uformowana przednia szyba płynnie zaginająca się na boki z opadającą górną krawędzią. Kształt ten jest dziwnie znajomy każdemu, kto widział Lancię Stratos, lecz pasuje do bezkompromisowego sportowego charakteru samochodu. Nowy jest cały bodykit optycznie poszerzający i obniżający nadwozie. W tylnej części nadwozia dominują dwie ogromne owiewki ciągnące się pięknym łukiem od zagłówków do tylnego powiększonego spoilera. Pomiędzy nimi uformował się swego rodzaju korytarz aerodynamiczny kierujący strumień powietrza na wspomniany spoiler. Te elementy to odniesienie wprost do lat 50., podobnie jak przezroczysta część maski, przez którą można podziwiać czerwone pokrywy zaworów. Całość polakierowano na tradycyjny kolor Rosso Corsa przy użyciu innowacyjnej technologii multi-layer.

Zasiadając we wnętrzu kierowca nie może liczyć na luksusy. Tą wersję F12-ki ogołocono ze wszystkiego, co normalnie chcielibyśmy mieć na pokładzie. System audio, dywaniki, centralne otwory nawiewu – tego tam nie ma. Zredukowano nawet liczbę przycisków do obsługi klimatyzacji. Są za to połacie skóry, alcantary, włókna węglowego oraz… lakierowane na kolor nadwozia panele na tunelu środkowym i boczkach drzwi. Tak wykonane wnętrze jest wyrazem skupienia na czynności prowadzenia. Tutaj najważniejsze jest uczucie jedności kierowcy z maszyną.

TRS powstał tylko w jednym egzemplarzu jako owoc specyficznego podejścia firmy do najbardziej wymagających klientów. Wcześniej w ten sam sposób powstawały takie cuda jak Ferrari P4/5 czy SP12 EC. Z pewnością nie jest to ostatni model typu „one-of-a-kind” wyprodukowany pod znakiem Ferrari.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Ferrari F12 TRS: biały kruk w kolorze Rosso Corsa" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club