Doprawianie Bentleya Continental GT MY12 | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Doprawianie Bentleya Continental GT MY12

Powrót Doprawianie Bentleya Continental GT MY12

Kategoria: Bentley

Data dodania: 31.08.2012

Autor: Łukasz Kamiński

Kolejny materiał z działu "Warsztat" przedstawi Wam kilka dyskretnych modyfikacji na bazie Bentleya Continental GT MY12.

Bentley od wieków słynie z tego, że przy wysmakowanym prestiżu i luksusie oferuje także wysoki poziom doznań sportowych. Nie inaczej jest z najnowszą odsłoną modelu Continental GT, który wyposażony jest w benzynowy, podwójnie doładowany motor W12 generujący 575 KM i aż 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taki wynik pozwala rozpędzić ważący niemal 2,5 tony pojazd do pierwszej setki w 4,4 sekundy oraz mknąć 318 km/h. Można by rzec, że brytyjskiemu GT nie brakuje niczego, jednak są ludzie, dla których “pofabryczna” personifikacja auta jest czymś obowiązkowym. Taką właśnie osobą jest właściciel prezentowanego Bentleya, który zgłosił się do firmy MM-Performance celem zakupu importowanych przez przedsiębiorstwo elementów firm, które klienta interesowały. Pojazd trafił do TraxRacing, aby mechanicy przelali wizję właściciela na auto.

Po pierwsze – akustyka. Padło na kompletny układ wydechowy niemieckiej firmy Capristo – czołowego producenta specjalizującego się w układach odprowadzających spaliny. Ręcznie spawany i szlifowany osprzęt wykonany ze stopu niklu, chromu i żelaza należy do jednych z najbardziej cenionych na świecie. Termiczna wytrzymałość takiego wydechu sięga 1050°C! Dorzucając do tego przepiękny dźwięk oraz zdalnie sterowany system zaworów wewnętrznych (klapy), dzięki któremu możemy wybrać jedną z trzech opcji pracy układu (Cruise, Sport oraz Open), mamy do czynienia z perfekcyjnym systemem, który już w fabryce powinien gościć na pokładzie Bentleya Continental GT. Oczywiście za jakość trzeba płacić – kompletny wydech Capristo to koszt wartości niemal równej nowego Chevroleta Spark. Szacowany przyrost mocy to około 15 KM oraz 18 Nm.

Oprócz soczystego dźwięku właściciel zdecydował się na dyskretne podkreślenie indywidualnego charakteru swojego Bentleya. Tutaj także postawił na najwyższą ligę – amerykańskiego tunera Vörsteiner. Bentley to niewątpliwie majestatyczny wóz, dlatego ostentacyjna ingerencja w stylistykę nie byłaby wskazana – postawiono na dyfuzor tylnego zderzaka oraz lotkę klapy bagażnika. Oba elementy wykonano z impregnowanych włókien węglowych w technologii próżniowej (rozwiązania znane głównie z F1). Wszystko wygląda niemal jak z fabryki, uwydatniając jeszcze mocniej agresję, która drzemie w mechanice auta, nie zatracając tym samym prestiżu marki.

Ciekawostką jest, że na zdjęciach przedstawiono pierwszy egzemplarz Bentleya Continentala GT MY12 w Polsce, który otrzymał jakiekolwiek modyfikacje.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Doprawianie Bentleya Continental GT MY12" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club