Citroen Numero 9 Concept: ewolucja liczb | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Citroen Numero 9 Concept: ewolucja liczb

Powrót Citroen Numero 9 Concept: ewolucja liczb

Kategoria: Citroën

Data dodania: 27.04.2012

Autor: Szymon Piaskowski

Po wspaniale odebranych przez publikę i klientów modelach DS3, DS4 i DS5 Citroen pnie się coraz wyżej. Na salonie w Pekinie bryluje koncept Numero 9.

To kolejny krok w konsekwentnym przywracaniu do życia linii DS. „Dziewiątka” będzie oczywiście najwyżej postawionym modelem, kusząc klientów nie tylko wdziękiem i zaawansowaną (w przypadku Citroena kreatywną) technologią, ale także luksusem i poczuciem indywidualizmu. Numer 9 w palecie Citroena łączy cechy coupe (długa maska, niskie nadwozie) i limuzyny, ma nawet w sobie też coś z shooting brake’a! Bryła jest bardzo dynamiczna i nawet mimo faktu, że w rzeczywistości wszystko zostanie ugładzone (oby jak najmniej!) to jesteśmy pewni, że przejazd ulicą w DS9 nie pozostanie nikomu obojętny. Patrząc na przednią część nadwozia można wizualizować sobie jak będą wyglądały przyszłe Citroeny – mamy tu do czynienia z nowym kształtem świateł, grillem w stylu 3D i ostro narysowanym zderzakiem. Koncept mierzy aż 4,93 metra długości, 1,94 metra szerokości i tylko 1,27 metra wysokości. Spory jest rozstaw osi (3 metry!!), co pozwala mieć nadzieję na co najmniej przyzwoite warunki podróżowania.

Te na pewno umilać będzie nowoczesny system napędowy. Citroen proponuje połączenie silnika benzynowego (lub diesla, w zależności od rynku) z silnikiem elektrycznym o mocy 70 koni mechanicznych i całkiem sporym momentem o wartości 200 Nm. Ta jednostka to oczywiście dodatek – będzie ona zasilana przez baterie litowo-jonowe, których ładowanie zajmie jedyne 3,5 godziny, w porównaniu do konkurencji, która musi „pobierać” energię z gniazdka nawet przez pół dnia to spory sukces. Model zaprezentowany w Pekinie ma pod maską silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, mocy 225 koni mechanicznych i maksymalnym momencie 275 Nm. Dodatkowo Numero 9 potrafi jechać na samej energii elektrycznej nawet do 50 kilometrów – na dojazdy do pracy powinno wystarczyć. Jeśli kierowca potrzebuje maksymalnych osiągów, współpraca dwóch jednostek „wypluwa” całkiem konkretne stado 295 koni mechanicznych, a wtedy przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jedyne 5,4 sekundy. Aby w międzyczasie nie mieć problemów z przyczepnością Citroen proponuje system napędu 4×4, który w skrócie pracuje w ten sposób, że silnik elektryczny napędza tylną oś, a tradycyjny motor przednią. Kierowca będzie mógł sam wybierać tryb, który pasuje do aktualnych warunków. W połączeniu z aktywnym, hydraulicznym zawieszeniem Citroen ma oferować znakomitą mieszankę komfortu i dynamicznych właściwości jezdnych.

DS9 będzie wyposażony w szereg przydatnych rozwiązań, np. przygotowania auta do jazdy przed wejściem do niego (schłodzenie lub ogrzanie kabiny, ustawienie nawigacji, foteli i lusterek). Dodatkowo auto jest zbudowane tak aby jak najmniej opierać się przepływającemu powietrzu – pomaga w tym tylny spojler, specjalnie zaprojektowane słupki i 21-calowego felgi aluminiowe w kształcie turbin (nie tylko dla samego efektu wizualnego).

Na miejsce premiery Citroen nie bez przyczyny wybrał Chiny, które, podobnie jak w przypadku innych producentów, stają się bardzo ważnym celem marketingowym. Francuzi zamierzają mocno promować linię DS na tamtejszym rynku, a nic nie przyciągnie uwagi lepiej niż koncept Numero 9. Allez les Bleus!

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Citroen Numero 9 Concept: ewolucja liczb" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club