Chevrolet Camaro: nowy wygląd i powrót Z/28 | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Chevrolet Camaro: nowy wygląd i powrót Z/28

Powrót Chevrolet Camaro: nowy wygląd i powrót Z/28

Kategoria: Chevrolet

Data dodania: 03.04.2013

Autor: Jakub Krępa

Oto odmłodzone Camaro: bardziej agresywne w stylu i wzbogacone o legendarną wersję Z/28.

Po czterech latach na rynku, piąta generacja Camaro doczekała się subtelnego, acz zauważalnego restylingu. Na szczęście styl ‘złego chłopca’ pozostał bez zmian, a nawet został on dodatkowo ‘podkręcony’. Camaro patrzy jeszcze bardziej zadziornie przymrużonymi oczami i krzyczy układem wydechowym o szerszych końcówkach. Ma też specjalne wyloty powietrza na masce, pozwalające zredukować temperatury panujące w komorze silnika oraz dodające trochę docisku przedniej osi. Żal tylko charakterystycznych, podwójnych tylnych świateł, które ustąpiły miejsca nowym, podłużnym i wykonanym z diod LED.

Od razu debiutuje także wersja Z/28, która powraca po latach nieobecności. Tak jak oryginalnie, ma ona być najbardziej hardcorowym i jednocześnie najszybszym wariantem Camaro. Na jej potrzeby, auto przeszło szeroko zakrojoną dietę – zastosowano choćby cieńsze szyby, wywalono szereg elementów wygłuszeniowych, zamontowano lżejszy akumulator oraz felgi w rozmiarze 19 cali czy węglowo-ceramiczny układ hamulcowy. Uszczuplono także listę wyposażenia: niedostępne są reflektory ksenonowe i przeciwmgłowe, a klimatyzacja jest montowana tylko na życzenie. Ogólnie, udało się zaoszczędzić aż 145 kg w stosunku do najmocniejszej wersji Camaro – ZL1.

Kierowca będzie miał ponadto możliwość sporej ingerencji w ustawienia auta – regulować będzie można nie tylko zawieszenie, ale także czułość pedału gazu czy hamowania. Nie mogło także zabraknąć mechanicznej szpery na tylnej osi.

Do tego dorzucono jeszcze specjalny pakiet aerodynamiczny, w którego skład wchodzą nie tylko dodatki optymalizujące przepływ powietrza po nadwoziu, ale również i po podwoziu.

Ważnym elementem poprawy sprawności jest zastosowanie lżejszego, 7-litrowego, wolnossącego V8 wziętego od Corvette Z06. Jak obiecują Amerykanie, w Z/28 generuje ono przynajmniej 507 KM mocy i 673 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zestawione z manualną skrzynią o sześciu, skróconych przełożeniach oraz podłączone do mniej restrykcyjnego układu wydechowego, ma gwarantować najlepsze osiągi. Konkretnych wartości przyspieszeń jeszcze nie znamy, ale wg Chevroleta, Z/28 ma być na torze testowym o całe trzy sekundy szybsze od mocniejszego ZL1.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Chevrolet Camaro: nowy wygląd i powrót Z/28" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club