Buick Avenir Concept: pomysł na markę

Powrót Buick Avenir Concept: pomysł na markę

Kategoria: Buick

Data dodania: 13.01.2015

Autor: Bartłomiej Puchała

Tym konceptem General Motors chce nawiązać do najlepszych czasów Buicka i przedstawić wizję przyszłości marki.

Buick historią sięga pierwszych lat XX w., a niemal od zawsze, bo od roku 1908 należy do struktur General Motors. Przez długie lata amerykański gigant pozycjonował samochody Buick w klasie premium, utrzymując ich pozycję gdzieś pomiędzy popularnym Chevroletem, a luksusowym Cadillac’iem, przynajmniej do czasu kryzysu w roku 2009. Buick miał to szczęście, że przetrwał kryzysowy moment, w przeciwieństwie do Pontiaca czy Saturna. Ceną tego sukcesu była utrata wizerunku samochodów premium dla marki, która musiała zacząć produkować europejskie Ople pod swoimi skrzydłami ( m.in. Insignia, Mokka, Cascada).

Koncept Avenir (franc. Przyszłość) ma nawiązać do czasów, gdy Buicki rzeczywiście były luksusowe i pożądane. Nigdy jednak nie można było ich nazwać innowacyjnymi i ten trend się w Avenir utrzymuje. Wszystko co znajdziemy na pokładzie tego krążownika już było wykorzystane w konceptach i seryjnych samochodach innych producentów, a jest tego sporo. Lampy przednie w technologii full LED, dziewięciobiegowy dwusprzęgłowy automat z łopatkami, system odłączania cylindrów w silniku V6, zaawansowane systemy multimedialne czy opcja ładowania telefonu bezprzewodowo. Na uwagę zasługuje system, który rozpoznaje kierowcę kilka sekund po uruchomieniu, aby dostosować wszystkie pokładowe opcje do potrzeb tego konkretnego człowieka. Trzeba przyznać, że to wygodne, jeśli autem jeździ nie tylko jedna osoba – kierowca wsiada, a samochód dopasowuje fotele i kierownicę, włącza ulubioną stację radiową i odpowiedni tryb zawieszenia, czy personalizuje informacje wyświetlane na ekranie multimedialnym.

Design Avenira wyróżnia się wyjątkową płynnością linii – nic dziwnego, bo inspiracją były fale rozmywające piasek na plaży. Samochód jest duży – mierzy 5,2 m – a jednak dzięki tym zabiegom stylizacyjnym wygląda na mniejszy i lżejszy. Ta sama konwencja utrzymana jest we wnętrzu – linie krzywe tworzą każdy element. Przód samochodu zdominowany jest przez wielki grill, który stopniowo będzie stosowany w każdym nowym Buicku, a tył ze zbiegającymi pod szybą liniami, inspirowany był legendarnym modelem Riviera Boattail. Dzięki sporemu rozstawowi osi w środku jest przestronnie, a zastosowane materiały wywołują wrażenie luksusu.

Chcemy wierzyć, że General Motors znalazło nową drogę dla swojej zasłużonej marki. Być może Avenir jest zapowiedzią przyszłości nieco bardziej ambitnej niż produkowanie Insignii z chromowanym grillem. Nic nie wskazuje jednak, żeby ta zmiana pokoleniowa miała się to odbyć w najbliższych kilku latach, gdyż Avenir pozostanie tylko konceptem.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Buick Avenir Concept: pomysł na markę" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club