Brabus 850 6.0 Biturbo dla CLS Shooting Brake i klasy E

Powrót Brabus 850 6.0 Biturbo dla CLS Shooting Brake i klasy E

Kategoria: Brabus

Data dodania: 20.09.2013

Autor: Krzysztof Małysa

Na trwających we Frankfurcie nad Menem targach, Brabus zaprezentował następców modeli Rocket i EV12.

Pierwsze V12 włożono już do W124, tworząc w ten sposób model W124 6.9 V12. Saga tych “cichociemnych taksówek” trwała aż do przedliftingowego W212, na bazie którego powstało 800 E V12. Dwie ostatnie jednostki E-klasa dzieliła m.in. z CLS-em, który w tej wersji nazywał się Rocket i przez długi czas przedstawiciele obu modeli byli najszybszymi limuzynami świata. Ich następcy nie będą już jednak mieli V12 pod maską.

Wszystko za sprawą prezentacji najmocniejszego pakietu wzmocnień ośmiocylindrowej, turbodoładowanej jednostki AMG z modeli 63 AMG. Silnik został poddany gruntownej modernizacji. Tuner rozpoczął od zwiększenia skoku tłoka z seryjnych 90,5 do 96 mm, co zaowocowało zwiększeniem pojemności skokowej jednostki napędowej z seryjnych 5461 do obecnych 5912 ccm. W środku wymieniono tłoki i korbowody na kute i obie głowice zostały zoptymalizowane dla lepszego przepływu. Inżynierowie przeprojektowali dolot powietrza zwiększając jego przestój, montując nowy filtr powietrza i osłaniając go złotą folią dla obniżenia temperatury powietrza doładowującego, a sam wlot powietrza został zintegrowany z pokrywą silnika. Po stronie wydechu w seryjnych turbosprężarkach wymieniono sprężarki na większe dla zwiększenia ciśnienia doładowującego i zaprojektowano zupełnie nowy, aktywny wydech wykonany ze stali nierdzewnej. Przepustnice zamontowane w “wydechu” pozwalają wybrać jeden z trybów pracy: Sport (czyli głośny z charakterystycznym rykiem i wykorzystujący całą przepustowość układu) lub spokojny i cichy Coming Home. Ostatnią rzeczą wykonaną przy silniku było “strojenie” elektroniki. W efekcie tuner uzyskał 850 KM mocy przy 5400 obr/min i moment obrotowy ograniczony dla zapewnienia żywotności przeniesienia napędu z 1450 do 1150 Nm, dostępnych miedzy 2500 a 4500 obr/min i w zależności od wersji trafia ona tylko na tylne koła lub na wszystkie cztery. Zmodyfikowana przez Brabusa jednostka napędowa spełnia normy Euro VI i tuner daje na nią gwarancję do 100 tys km.

Moc przenoszona przez zmodyfikowaną automatyczną skrzynię AMG SPEEDSHIFT MCT 7 trafia na asfalt za pośrednictwem opon, naciągniętych na 20-calowe felgi Monoblock R “Platinum Edition”, w rozmiarze 255/30 z przodu i 295/25 z tyłu w CLS Shooting Brake i o 10 mm węższe tylne w klasie E. Tuner używa opon jednego z trzech producentów: Continental, Pirelli lub Yokohama. Oba świętujące światową premierę modele uzyskują pierwszą setkę po 3,1 sekundy od ruszenia z napędem 4MATIC i 3,7 sekundy w przypadku tylnonapędowych wersji. Prędkość maksymalna “taksówki” w zależności od opon, przełożenia tylnego mostu i elektroniki waha się od 300 do ponad 350 km/h.

Z zewnątrz w obu samochodach zamontowano wykonane z włókna węglowego dyfuzor, przednie błotniki z wylotem powietrza i dwie podwójne końcówki układu wydechowego. Przedni błotnik z Rocketa został przystosowany do wersji kombi, a w E-klasie przedni spoiler został zamontowany do spodu przedniego zderzaka wersji AMG.

Jak to bywa u tunerów z najwyższej półki, wnętrze wykończone może być skórą, alcantarą, włóknem węglowym czy drewnem w dowolnych kolorach lub aluminium. Z dodatków znajdziemy aluminiowe pedały i manetki oraz nakładki na progi z podświetlanym logo tunera.

Na stronie tunera w zakładce “Na sprzedaż” znajdziemy oba opisywane modele. Klasę E 4-Matic wyceniono na 248 419 Euro, a CLS Shooting Brake 4-Matic na 254 080 Euro. W obu przypadkach ceny nie zawierają podatków.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Brabus 850 6.0 Biturbo dla CLS Shooting Brake i klasy E" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club