BMW X6 po raz drugi

Powrót BMW X6 po raz drugi

Kategoria: BMW

Data dodania: 06.06.2014

Autor: Jakub Krępa

Bawarczycy przygotowali drugą generację modelu X6 - SUV-a, który jak pierwszy porzucił praktyczność na rzecz stylu.

Przygotowując nowe X6, BMW pozostało wierne pierwotnej koncepcji tego auta. Ogólne kształty auta pozostały bez zmian, nowa jest tylko “baza” – a jest nią trzecia, najświeższa generacja bardziej praktycznego brata, X5. Zaktualizowane więc zostały detale (światła, krój zderzaków), nawiązujące do ogólnych trendów panujących w Monachium.

X6 rozciągnięto nieco we wszystkich kierunkach – 34 mm na długość (mierzy teraz 4909 mm), 4 mm na szerokość (obecnie 1989 mm) i 12 mm na wysokość (aktualnie 1702 mm). Rozstaw osi pozostał z kolei bez zmian i mierzy 1933 mm. Obniżyć ma się z kolei masa własna auta – w zależności od wersji, między 10 a 40 kg.

W środku ma być ciut więcej miejsca, bagażnik jest też obszerniejszy o 10 l i liczy ich teraz 580. Tylna kanapa będzie się z kolei wreszcie składać w proporcjach 40/20/40.

Sam projekt deski to z kolei kalka tego, co znajdziemy w X5.

Na starcie – czyli już na jesieni tego roku – dostępne będą trzy silniki: jeden benzynowy oraz dwa diesle. Honoru “bezołowiowej” bronić będzie wersja xDrive50i, napędzana poprawionym 4.4 V8 Biturbo. Generuje ono teraz 450 KM i 650 Nm (+ 43 KM i 50 Nm), co ma gwarantować sprint do setki w czasie 4.8 s (o 0.6 s szybciej niż u poprzednika) i średnio spalać 9.7 l/100 km, co odpowiada 225 g CO2 na km.

Po stronie diesli dostępne będzie z kolei 3-litrowe R6 w dwóch konfiguracjach – z jedną turbosprężarką (xDrive30d) lub z trzeba (M50d). 30d rozwija 258 KM i 560 Nm (+ 13 KM i 20 Nm), przyspieszać do setki ma w 6.7 s (- 0.8 s) i średnio spalać 6 l/100 km. M50d ma z kolei identyczne parametry co poprzednik (381 KM i 740 Nm), ale poprawić ma spalanie (BMW obiecuje jeszcze bardziej abstrakcyjne 6.6 l/100 km).

Na wiosnę przyszłego roku dołączą dwa kolejne modele – xDrive35i (benzynowe 3.0 R6 turbo – 306 KM) i xDrive40d (wysokoprężne 3.0 R6 biturbo – 313 KM).

Wszystkie silniki parowane są z napędem na obie osie oraz 8-biegowym automatem.

BMW obiecuje, że druga generacja X6 będzie bardziej sportowa od poprzednika – głównie pod kątem wrażeń z jazdy. Ma mieć niższa masę nieresorowaną od poprzednika, a środek ciężkości także ma być niżej osadzony. Za dopłatą oferowany jest również układ Torque Vectoring.

Premiera X6 drugiej generacji zaplanowana jest na targi samochodowe w Moskwie. Chyba trudno o bardziej wymowne miejsce debiutu.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=BMW X6 po raz drugi" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club