BMW przedstawia X5 trzeciej generacji | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

BMW przedstawia X5 trzeciej generacji

Powrót BMW przedstawia X5 trzeciej generacji

Kategoria: BMW

Data dodania: 02.06.2013

Autor: Jakub Krępa

Ciut większe, trochę lżejsze, z czterocylindrowym dieslem i tylnym napędem - oto X5 trzeciej generacji.

W Monachium najwyraźniej doszli do wniosku, że ich największy SUV jest wystarczająco duży i oparli się pokusie znacznego rozciągnięcia go we wszystkich wymiarach. Bazuje na podwoziu poprzednika (rozstaw osi wynosi więc 2933 mm) i na drodze zajmuje niewiele więcej od niego miejsca. Na długość mierzy 4886 mm (+32 mm), na szerokość 1938 mm (+5 mm), a na wysokość 1762 mm (+14 mm) i podobnie jak stary model, jest dostępny w wersji 5- lub 7-osobowej. Przy okazji udało się wygospodarować dodatkową przestrzeń w bagażniku – jego pojemność waha się teraz między 650 a 1870 l.

W palecie silników trudno mówić o rewolucji, choć nie zabrakło małej nowości. Po raz pierwszy bowiem X5 będzie można zamówić z 4-cylindrowym dieslem (25d – 218 KM) oraz tylnym napędem sDrive. Taka kombinacja ma przekładać się na najoszczędniejsze X5 w historii, które średnio ma zadowalać się zaledwie 5,6 l oleju napędowego na 100 km, emitując jednocześnie 149 g CO2 na każdy przejechany kilometr. Model 25d będzie można dostać także z napędem na obie osie xDrive.

Pozostałe wersje odpychają się już standardowo z pomocą wszystkich czterech kół. Na początek oferowane będą dwa silniki wysokoprężne: 30d o mocy 258 KM i 560 Nm oraz M50d rozwijający 381 KM i 740 Nm, a honoru jednostek napędzanych benzyną bronić będzie 50i (450 KM i 650 Nm). Później dołączą jeszcze 40d (313 KM) oraz 35i (306 KM). Ze wszystkimi motorami standardowo współpracować będzie 8-biegowy automat, który został dopracowany pod kątem wydajności i ekonomii jazdy.

Analogicznie do tego, także i stylistyka nowego X5 jest bez dwóch zdań rozwinięciem kresek, które znamy z poprzednika, jak i pozostałych, współczesnych BMW. Najwięcej dzieje się z przodu – nerki stały się jeszcze szersze i łączą się z nimi reflektory – tak, jak ma to miejsce w aktualnej serii 3. O tym, że w całość projektu włożono jednak dużo pracy niech świadczy fakt, że X5 trzeciej generacji legitymuje się rewelacyjnym współczynnikiem aerodynamicznym wynoszącym zaledwie 0,31 cx. Kabina z kolei jest podobnie rozplanowana co dotychczas, ale sprawia bardziej świeże wrażenie.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=BMW przedstawia X5 trzeciej generacji" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club