BMW M6 od razu jako Coupe i Cabrio

Powrót BMW M6 od razu jako Coupe i Cabrio

Kategoria: BMW

Data dodania: 12.02.2012

Autor: Jakub Krępa

Bawarski producent nie kazał długo czekać fanom swoich produktów spod litery M. Niedługo po wejściu do sprzedaży piątej generacji M5, już zaczyna kusić zupełnie nowym M6, od razu w dwóch wersjach.

Podobnie jak poprzednia generacja M6, także i ta jest bardzo mocno powiązana ze współczesnym mu M5. W tym wypadku oznacza to przejęcie z limuzyny podwójnie turbodoładowanego, 4.4-litrowego V8 oraz 7-biegowej, zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej skrzyni. Ze swoimi 560 KM (między 6000 a 7000 obr/min) oraz 680 Nm (w zakresie od 1500 do 5750 obr/min) silnik jest o 53 KM i 160 Nm mocniejszy od 5-litrowego, wolnossącego V10 z poprzednika. Dodatkowe konie i przede wszystkim nieporównywalnie szerzej dostępne niutonometry z pewnością zostały dobrze wykorzystane, bo nowe M6, mimo, że o 140 kg cięższe od poprzednika (waży teraz 1850 kg), to przyspiesza do “setki” od niego sprawniej – w zaledwie 4,2 s (poprawa o 0,4 s). Ważące 1980 kg Cabrio (+50 kg w stosunku do poprzednika) rozprawia się ze 100 km/h w 4,3 s. Dla obu modeli prędkość maksymalna to elektronicznie ograniczone 250 km/h lub, po wykupieniu opcjonalnego M Driver’s Package, 305 km/h.

Do tego oczywiście mnóstwo zmian w mechanice w stosunku do zwykłej serii 6. Jest specjalny dyferencjał M na tylnej osi, odpowiednio zmodyfikowane zawieszenie z przodu z tyłu (poszerzony rozstaw kół, nowe amortyzatory, sprężyny) oraz od nowa skalibrowany systemy, których skróty nazw wykorzystują chyba wszystkie litery alfabetu: ABS, DSC, ASC, CBC, DBF, MDM. Po raz pierwszy, M6 będzie można wyposażyć także w węglowo-ceramiczny układ hamulcowy z tarczami o średnicy 410 mm z przodu i 396 mm z tyłu.

W celu zmniejszenia masy własnej auta, drzwi i maska wykonane są z aluminium, przednie nadkola – z termoplastiku, tylna klapa – z włókna szklanego, a dach Coupe dodatkowo z CFRP (plastik wzmacniany włóknem węglowym). Z pewnością było po co walczyć o każdy kilogram, bowiem M6 posiada praktycznie kompletne wyposażenia, w którego skład wchodzą wszystkie nowinki techniczne, jakie możemy znaleźć w modelach BMW.

Na koniec przyjrzyjmy się, po czym dokładnie rozpoznany najszybszą serię 6. M6 zostało wyposażone we wszystkie, charakterystyczne elementy “eMek” – odpowiednio ukształtowany przedni zderzak, boczne skrzela oraz poczwórny wydech z tyłu. Bardziej wnikliwi dojrzą nowy grill z podwójnym żebrowaniem i maleńkim logo M6, mocniej zaakcentowane przetłoczenie z boku nadwozia i masywniejsze progi, nowe lusterka boczne czy wspomniany wcześniej, wykonany z CFRP dach. Felgi mają rozmiar 19 lub 20 cali.

Wnętrze z kolei zostało utrzymane w luksusowych charakterze z domieszką nienarzucającego się sportu. Jest nowa, trójramienna kierownica, inne zegary, maleńki joystick wyboru trybu pracy skrzyni biegów, bardziej sportowo wyprofilowane fotele M i nowe materiały wykończeniowe.

Nie znamy jeszcze cen nowego M6, ani daty jego debiutu w salonach. Wiemy natomiast, że Coupe zostanie oficjalnie zaprezentowane podczas targów w Genewie na początku marca, a Cabrio – miesiąc później w Nowym Jorku.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=BMW M6 od razu jako Coupe i Cabrio" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club