BMW M135i: sprawa jest prosta | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

BMW M135i: sprawa jest prosta

Powrót BMW M135i: sprawa jest prosta

Kategoria: BMW

Data dodania: 18.05.2012

Autor: Szymon Piaskowski

Przepis na sportowe, ostre jak żyletki samochody, mają w BMW M GmbH opanowany – najlepsze składniki to więcej „pary” i właściwie... więcej wszystkiego.

A to „wszystko” jest na dokładkę doprawiane na krętych szykanach niemieckiego Nurburgringu. Po roku od debiutu nowej „jedynki”, BMW prezentuje nie tylko wersję 3-drzwiową, ale także, i tu nie będziemy się wdawać w dyskusję czy słusznie, sportową odmianę z legendarnym znaczkiem M. W każdym razie konkurencja w postaci „eReSów”, „eRek” i, na co najbardziej czekamy, A-klasy AMG, może jak zwykle czuć się nieswojo. Szczególnie po tym, co wyprawiało M Coupe poprzedniej generacji.

Z zewnątrz „jedynka” pozostaje sobą, nie cierpi na przerost formy nad treścią. Większe wloty powietrza, ostrzej „docięty” zderzak, sportowe progi czy seryjne 18-calowe felgi to tzw. „must be” w tego typu wersjach. Podobnie we wnętrzu, które ma sprawiać, że poczujemy się jak w sportowym aucie – czerwone wykończenie zegarów, skórzane obszycia kierownicy i drążka skrzyni biegów, podnóżek z logiem M, elementy aluminium z czarnymi lub matowymi akcentami. To wszystko znajdziecie zasiadając za wolantem. Największy jednak udział w tworzeniu sportowego klimatu będzie miało to co siedzi pod maską.

M135i, wbrew nazwie, napędzane jest przez rzędowy 3-litrowy silnik, który posiada sześć cylindrów a do tego turbosprężarkę TwinScroll, system Double VANOS, bezpośredni wtrysk paliwa i VALVETRONIC. Połączenie tych elementów w pracującą całość sprawia, że w gotowości bojowej jest aż 320 koni mechanicznych (przy 5800 obr/min) i 450 Nm momentu (maksymalna wartość dostępna w zakresie 1300 (!!) – 4500 obr/min). Z takimi liczbami gładko przechodzimy zaś do osiągów – 250 km/h prędkości maksymalnej, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy (z 8-biegowym automatem nawet o 0,2 sekundy szybciej) i średnie spalanie na poziomie 8 litrów (i znów wygrywa automat ze swoimi 7,5 litrami zużycia). Na pokładzie oczywiście alfabet systemów: DSC (Dynamic Stability Control), DTC (Dynamic Traction Control), CBC (Cornering Brake Control) czy DBC (Dynamic Brake Control). Nowością będą systemy ułatwiające start pod górę (really?), asystent hamowania i ten pomagający przeciwstawić się zjawisku fadingu, a więc obniżeniu skuteczności hamulców. Wszystkie kluczowe dla feelingu elementy, a więc układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce mają inteligentnie współpracować i zapewniać to, a nawet więcej, czego w danym momencie oczekuje kierowca.

My zaś oczekujemy pierwszych jazd M135i, a najchętniej porównania z odrodzoną A-klasą. Będzie ciekawie!

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=BMW M135i: sprawa jest prosta" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club