BMW 6 Gran Coupe: nowe rozdanie

Powrót BMW 6 Gran Coupe: nowe rozdanie

Kategoria: BMW

Data dodania: 11.12.2011

Autor: Szymon Piaskowski

CLS, Panamera, A7, Rapide – czy w tym wyliczeniu również brakowało Wam „czegoś” od BMW? Oto jest!

Słuchy o tym modelu chodziły już od dawna. Po wersji Coupe i Convertible, BMW przypuszcza ofensywę w segmencie, który do tej pory był opanowany głównie przez rywala ze Stuttgartu. W nowym roku jednak układ sił może się całkowicie zmienić. 6 Gran Coupe chce po swojemu zdefiniować to jak ma wyglądać, jeździć i co oferować auto klasy „CLS”.

I jeśli każdy kolejny samochód ma prezentować się tak jak Gran Coupe, to my jesteśmy „na tak”! Patrząc na najnowsze dziecko koncernu z Monachium wydaje się, że styliści zawarli w nim wszystkie najlepsze cechy marki i stworzyli dzieło doskonałe, perfekcyjnie grające na uczuciach odbiorcy. Wersja Coupe i Convertible zdają się być tylko przedsmakiem projektu, którego nie sposób określić inaczej niż spécialité de la maison szkoły stylistycznej BMW.

Długa „rekinia” maska, elegancki przedni zderzak, potężne nerki, smakowicie ascetyczne lusterka boczne, krótkie zwisy (szczególnie przedni), cudowna linia boczna, masywny tył z nienachalnymi końcówkami układu wydechowego i agresywnie stylizowanymi reflektorami. Taką listę można by jeszcze długo uzupełniać jednak byłaby zwykła strata czasu. Lepiej zatem ściągnąć jak największą ilość zdjęć nowej 6-tki w możliwie wysokiej rozdzielczości i cieszyć nimi oczy. Taka „sesja” z 6 Gran Coupe działa lepiej niż relaksacyjna wizyta w SPA!

Model zaprezentowany na fotografiach prasowych może również pochwalić się bardzo oryginalną konfiguracją wnętrza z dominującymi brązowymi obszyciami i skórą w kolorze śnieżnej bieli. Konsola środkowa jest oczywiście zwrócone ku kierowcy, a obsługa urządzeń nie powinna sprawiać problemów ze względu na jasno opisane, logicznie pogrupowane i czytelne przełączniki (i zegary, w stylu BMW). Na pokładzie nie zabraknie dopracowanego systemu iDrive i nawigacji, której wskazania obejrzymy na 10,2-calowym wyświetlaczu. We wnętrzu komfortowo mają zasiąść cztery osoby, a na dokładkę możliwe będzie również przewiezienie piątej.

6 Gran Coupe jest o 111 mm dłuższe (5007 mm) niż Coupe, a także o 23 mm wyższe (1392 mm). Bagażnik auta pomieści 460 (a po złożeniu siedzeń nawet 1265!) litrów płynów lub w realnym świecie po prostu sprzęt do golfa i sportową torbę, a zostanie jeszcze miejsce np. na skrzynkę szampana. Na liście wyposażenia systemy rozpoznające pieszego na jezdni (Night Vision) i ostrzegające o zjechaniu z pasa ruchu, zestaw kamer (nie tylko przód i tył, ale również bok i góra), zestaw audio markowany przez Bang & Olufsen (opcjonalny) i możliwość podłączenia wszelkich znanych ludzkości urządzeń do przechowywania danych. System Head-Up display, niczym światowe kino, powraca teraz w trójwymiarowej odsłonie. Dla miłośników indywidualizacji BMW przygotowało pakiet… Individual, a także ten z literą M. A czego mogą się spodziewać miłośnicy mocy i prędkości?

Na początku (w USA w 2012) do sprzedaży trafi odmiana 640i z turbodoładowanym silnikiem rzędowym o pojemności 3 litrów i mocy 320 koni mechanicznych. Nieco później na rynek trafi 650i – 4,4 litry, dwie turbosprężarki, 450 koni, 8 cylindrów (potem również w odmianie xDrive), a także 640d – 3-litrowy diesel o mocy 313 koni mechanicznych. Najważniejsze dane to w kolejności powyższego opisu 5.4, 4.6 i 5.4 sekundy, które podaje „centrala” w rubryce przyspieszenie od 0 do 100 km/h. BMW obiecuje również śmiesznie małe zużycie paliwa – odpowiednio 7.8, 8.7 i 5.6 (!!) litra na każde przejechane 100 kilometrów. Jak będzie w rzeczywistości jak zwykle zadecydują okoliczności i… prawa noga kierowcy.

Podobnie jak w wersjach otwartej i zamkniętej, 6 Gran Coupe ma dostarczać niebanalne wrażenia z jazdy, które są zresztą znakiem rozpoznawczym każdego auta z szachownicą. Za takie drogowe sensacje odpowiedzialna będzie nie tylko 8-biegowa skrzynia automatyczna (oczywiście z możliwości ręcznej zmiany biegów, m.in. manetkami przy kierownicy), ale także system Dynamic Damper Control, Integral Active Steering i opcjonalny Active Roll Stabilization (układ kontroli przechyłów). 6 Gran Coupe może przemieszczać się w pięciu trybach, które regulują pracę zawieszenia, skrzyni, silnika i układu kierowniczego – Comfort, Comfort+, Sport, Sport+, a także ECO PRO.

BMW na razie nie podało cen wersji Gran Coupe, nie wiadomo też kiedy trafi do sprzedaży w Europie.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=BMW 6 Gran Coupe: nowe rozdanie" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club