BMW: 3 minus 2 równa się 4. Seria 4.

Powrót BMW: 3 minus 2 równa się 4. Seria 4.

Kategoria: BMW

Data dodania: 15.06.2013

Autor: Jakub Krępa

Od teraz "trójka" pozbawiona pary drzwi zwana będzie "czwórką". Poznajmy bliżej najnowszy model BMW.

O tym, że seria 3 Coupe stanie się serią 4, oraz jak będzie ona wyglądać, wiedzieliśmy już tak naprawdę od stycznia, kiedy to podczas targów samochodowych w Detroit zaprezentowano jej prototypową wersję. Teraz, pozbawioną koncepcyjnych błyskotek, możemy ją podziwiać w produkcyjnych ciuchach.

Bardzo mocno czerpie zarówno z serii 3 – w oczy rzucają się przede wszystkim przednie światła przechodzące w grill – oraz z większej i bardziej prestiżowej (czytaj: dużo droższej) serii 6 – z nią kojarzy sie dość mocno tylna sekcja oraz zlokalizowane tam światła. Dorzucamy do tego trochę lekkości w rysunki starej “trójki” coupe i gotowe – mamy nowiutką “czwórkę”.

Co istotne w autach coupe, poprawiły się jej proporcje w stosunku do duchowej poprzedniczki. Z racji bazowania na nowej serii 3, czwórka ma większy o 50 mm rozstaw osi (2810 mm), przy jednoczesnym zwiększeniu długości nadwozia o 26 mm (do 4638 mm). Jest też niższa o 16 mm (teraz 1362 mm) i szersza o kolejne 43 mm (1825 mm). Odbiło się to nie tylko na muskularności sylwetki, ale i przestrzeni wewnątrz – zadowoleni będą szczególnie pasażerowie siedzący z tyłu.

Przedni zderzak, w stosunku do konceptu, pozbył się diod LED wkomponowanych w boczne chwyty powietrza, jednak ogólny jego świeży kształt, znacznie wyróżniający “czwórkę” na tle pozostałych BMW, pozostał niezmieniony. Podobnie jak “trójkę”, także i seria 4 oferowana będzie w pięciu wersjach wykończeniowo-wyposażeniowych: standardowej, Sport Line, Luxury Line, Modern Line oraz z pakietem M Sport. Sport, Luxury i Modern zmieniają subtelne detale, wypływając na odbiór auta – elementy wykończeniowe zderzaka, ramki wokół drzwi, felgi czy materiały użyte we wnętrzu. M Sport dorzuca za to zmienione zderzaki, progi boczne, zawieszenie M i układ hamulcowy M oraz sportowe fotele i kierownicę wewnątrz.

Skoro o wnętrzu mowa, to wszystko tam znamy już z “trójki” – dodajcie do tego tak naprawdę tylko niższą pozycję za kierownicą oraz mniej miejsca nad głowami dwójki pasażerów zasiadających na tylnej “kanapie”, dzielonej w proporcjach 40/20/40. Za nim bagażnik o bardzo przyzwoitej objętości 445 litrów.

Paleta silnikowa serii 4 pożyczona jest oczywiście z “trójki”, z pominięciem podstawowych silników. Po debiucie auta na jesiennych targach we Frankfurcie, klienci będą mogli dostać ją w dwóch wersjach benzynowych – 435i (306 KM / 400 Nm) i 428i (245 KM / 350 Nm) oraz wysokoprężnej 420d (184 KM / 380 Nm). Pierwsza z nich jest najszybsza – setka nawet w 4.9 s z napędem xDrive i maksymalnie 250 km/h, a ostatnia z kolei najmniej spragniona: ma zużywać średnio jedynie 4.7 l/ 100 km. Na wiosnę przyszłego roku dołączą kolejne modele: podstawowy, benzynowy 420i (184 KM / 280 Nm) oraz dwa mocne diesle: 430d (258 KM / 580 Nm) i 435d (313 KM / 630 Nm). Finalnie, wszystkie modele wyposażyć będzie można w napęd na obie osie xDrive, a najmocniejszy diesel będzie mieć go w standardzie. Skrzynie biegów to domyślnie 6-biegowe manualne, w opcji dobrze znane, 8-biegowe automaty (w 30d i 35d – w standardzie).

BMW obiecuje także, w stosunki do serii 3, bardziej sportowo zestrojone i obniżone o 10 mm zawieszenie, rozkład masy po pół między osie oraz obniżony środek ciężkości – do najniższego w całej gamie BMW poziomu.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=BMW: 3 minus 2 równa się 4. Seria 4." data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club