Bentley Continental GT3-R: kanapowiec na ostro

Powrót Bentley Continental GT3-R: kanapowiec na ostro

Kategoria: Bentley

Data dodania: 18.06.2014

Autor: Jakub Krępa

Brytyjczycy postanowili nauczyć swoje luksusowe gran turismo hasania po zakrętach. Oto efekt ich prac.

Bentley Continental GT to jeden z tych sportowców, w których świetne osiągi idą w parze z komfortem i luksusem. Po prostu gran turismo pełną gębą, umożliwiające pokonywanie długich dystansów z odpowiednio wysoką prędkością. Teraz jednak producent postanowił zaburzyć te proporcje, ucząc Continentala torowej zwinności. W jaki sposób postanowił tego dokonać?

Po pierwsze – dietą. Wszyscy wiedzą, że Continental ma sporą nadwagę, więc w jego przypadku zrzucenie kilku garści zbędnych kilogramów na pewno wyjdzie mu na dobre. Auto waży o 100 kg mniej od dotychczas najlżejszej wersji w gamie – czyli V8 S. Osiągnięto to m.in. poprzez wyrzucenie tylnej kanapy, montaż lżejszych foteli kubełkowych z przodu, zastosowaniu lżejszego układu wydechowego wykonanego z tytanu i kilku innym sztuczkom, którymi Bentley już się nie chwali. Jednocześnie jednak, oznacza to ciągle masę własną na poziomie 2195 kg. Trzeba było więc popracować także nad innymi elementami auta.

Aby masa własna miała jeszcze mniejszy wpływ na osiągi, po prostu pokręcono silnik. 4-litrowe V8 biturbo rozwija teraz 580 KM mocy, wspierane przez 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dodatkowo poszperano w przełożeniach 8-biegowego automatu.

Pogrzebano też w zawieszeniu, które ma teraz trochę bardziej radykalne nastawy. Układ ESP został skalibrowany na nowo, a napęd na obie osie zyskał system Torque Vectoring czuwający na tylnej osi.

A wszystko po to, aby GT3-R stał się najbardziej rasowo prowadzącym się Bentleyem wszechczasów. To są oczywiście zapewnienia producenta, które zostaną zweryfikowane na pierwszych jazdach testowych. Pewne jest jednak to, że stał się on równocześnie najszybciej przyspieszającym do setki autem, jakie opuściło Crewe. Sprint do tej wartości zajmuje mu 3.8 s – dotychczasowy rekordzista, czyli Continental SuperSports potrzebował na to o 0.1 s więcej czasu.

GT3-R, poza rasowymi, zielonymi barwami bojowymi nawiązującymi do wyczynowego GT3, poznamy również po wykonanych z włókna węglowego, aerodynamicznych dodatkach. W ich skład wchodzi wydatniejszy przedni spliter oraz lotka zamontowana na tylnej klapie. Są też masywne, 21-calowe felgi kryjące węglowo-ceramiczny układ hamulcowy z tarczami przednimi o średnicy 420 mm.

W kabinie znajdziemy kombinacją czarnej skóry i alcantary, która pokrywa całą deskę rozdzielczą, kubełkowe fotele, boczki drzwiowe i kierownicę. Są też dodatki z obowiązkowego włókna węglowego, a także zielone wstawki, rozjaśniające wnętrze.

GT3-R powstanie w 300 egzemplarzach, a pierwszy raz będzie go można zobaczyć na żywo podczas tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Bentley Continental GT3-R: kanapowiec na ostro" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club