Audi TT ultra quattro concept: skuteczna dieta

Powrót Audi TT ultra quattro concept: skuteczna dieta

Kategoria: Audi

Data dodania: 27.04.2013

Autor: Jakub Krępa

Na tegoroczne święto grupy Volkswagena - Wörthersee 2013 - Audi przywozi egzemplarz TT po bardzo radykalnej diecie.

TT ultra quattro concept to festiwal bardzo różnych materiałów, które łączy jedno – są lekkie i jednocześnie wytrzymałe. W normalnym TT, które możemy kupić w najbliższym salonie Audi, struktura nadwozia waży dokładnie 206 kg plus 98 kg na zdejmowalne elementy. W koncepcie ultra, inżynierowie odchudzili i tak już bardzo lekką ramę przestrzenną ASF o 43 kg, co w połączeniu z lżejszymi panelami nadwoziowymi daje łączną oszczędność wagi na poziomie 100 kg. Polimer wzmacniany włóknem węglowym (CFRP) został użyty w tylnej sekcji auta, w tunelu środkowym, słupkach B i w dachu. Podłoga z kolei wykorzystuje komponenty magnezu. Całość jest odziana w specjalny, aerodynamiczny body-kit, oczywiście także wykonany z CFRP.

Dla kolejnych oszczędności na masie własnej zamontowano układ hamulcowy z ceramicznymi tarczami i aluminiowymi zaciskami oraz układ wydechowy wykonany z tytanu. Komplet specjalnych felg, z aluminiowymi ramionami i wykonaną z CFRP obręczą, obniża wagę o kolejne 20 kg. Zawieszenie ma elementy wykonane z plastiku wzmacnianego włóknem szklanym (FRP), co oszczędza 6 kg.

We wnętrzu zamontowano, pożyczone z R8 GT, kubełki wykonane z FRP, które oszczędzają 22 kg. Pod fotelem kierowcy ulokowane litowo-jonowy akumulator, ważący zaledwie 4 kg. Co ciekawe, nie zrezygnowano z elementów wyposażenia – są elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja czy (niestety) elektroniczny hamulec ręczny.

Także silniki przeszedł proces odchudzania: modyfikacje w skrzyni korbowej, wale korbowym, wałkach wyrównoważających, kole zamachowym czy misce olejowej dają oszczędność na poziomie 25 kg. Nie oznacza to jednak, że motor stał się bardziej “cherlawy”. 2-litrowa jednostka z rodziny TFSI została podkręcona do 310 KM i 400 Nm – ta druga wartość ciągnie się nieprzerwanie od 1900 do 5000 obr/min. Zważywszy na to, że koncept ultra, dzięki wszystkim powyższym zmianom, waży zaledwie 1 111 kg, a więc o dobre 300 kg mniej od produkcyjnego odpowiednika, to dzięki wzmocnionemu motorowi przyspiesza on do setki w zaledwie 4.2 s – o 1.3 s szybciej od auta dostępnego na rynku. Jego prędkość maksymalna to z kolei 280 km/h.

TT ultra w tej postaci nie trafi do produkcji, ale pokazuje, jakie materiały i rozwiązania zostaną użyte do konstrukcji “tetetki” kolejnej generacji. A nad jezioro Wörthersee producent z Ingolstadt planuje przywieźć jeszcze legendarne Sport quattro S1, całą gamę modeli RS oraz zwycięzcę zeszłorocznego Le Mans – R18 e-tron quattro.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Audi TT ultra quattro concept: skuteczna dieta" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club