Audi TT Sportback Concept: krzyżowanie gatunków

Powrót Audi TT Sportback Concept: krzyżowanie gatunków

Kategoria: Audi

Data dodania: 08.10.2014

Autor: Maciej Kuchno

Trzecia generacja rodziny TT jest dla Audi szczególnie ważna - nie tylko ze względu na premierę nowych rozwiązań, które po raz pierwszy pojawiły się w tym modelu, ale także z powodu ambitnych planów dotyczących rozwoju całej gamy „sportowców” spod znaku czterech pierścieni. Jednym z nich jest TT Sportback Concept - czyli zapowiedź czterodzwiowego coupe noszącego logo TT.

Audi ma się czym pochwalić – w Inglostadt udało się przeszczepić charakterystyczne cechy TT do zdecydowanie większego nadwozia. W stosunku do wersji coupe Sportback zyskał dodatkowe 29 cm długości oraz 6 cm szerokości. Rozstaw osi urósł o 12 cm, a samo nadwozie obniżono o kolejne 3 cm.

Przód auta jest nam doskonale znany – w stosunku do seryjnego TT zmieniono skrajne wloty powietrza a logo powędrowało z maski na grill. Linia boczna również bezpośrednio nawiązuje do pierwowzoru. Najciekawiej jest z tyłu – w lekko opadającą linię dachu wpasowano klapę bagażnika zakończoną dyskretną lotką, która nie zaburza sylwetki auta, nadając mu jednocześnie nieco indywidualnego charakteru, którego brakuje większości modeli Audi. W nadkola wpasowano 21-calowe felgi o prostym i klasycznym 10-ramiennym wzorze.

We wnętrzu w oczy rzucają się dwa indywidualne fotele z tyłu, podkreślające sportowy charakter TT Sportback. Posiadają one pełną regulację, włącznie z możliwością zmiany pochylenia oparcia. Pomiędzy nimi mieści się duży podłokietnik, który płynnie przechodzi w tunel środkowy, łącząc się dalej z deską rozdzielczą. Została ona przeniesiona bez większych zmian z wersji coupe – z charakterystyczną regulacją klimatyzacji ukrytą w nawiewach, oaz 12,3-calowym wyświetlaczem zastępującym klasyczne zegary. Za tylnymi fotelami kryje się spora przestrzeń bagażowa.

Pod maską znajdziemy 2-litrową jednostkę TFSI o mocy 400 koni oraz momencie obrotowym wynoszącym 450 Nm. Pochodzi ona z nowej rodziny EA888, która charakteryzuje się wyraźnie wzmocnioną konstrukcją, pozwalającą na osiągnięcie 200 koni z jednego litra pojemności. Silnik spięto z dwusprzęgłową skrzynią S-Tronic. W tak atrakcyjnym koncepcie nie mogło zabraknąć napędu Quattro – a w przypadku takiej mocy jest on wręcz obligatoryjny. W celu zachowania odpowiedniego rozkładu masy wielopłytkowe sprzęgło odpowiadające za spięcie napędu przeniesiono na tylną oś. Osiągi? Pierwsza setka w 3,9 sekundy, oraz prędkość maksymalna wynosząca 250 km/h doskonale ujawniają prawdziwy charakter tego auta.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Audi TT Sportback Concept: krzyżowanie gatunków" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club